یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

تبریز - مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان به رغم رعایت الگوی کشت سالانه با تولید حدود 84 هزار تن پیاز، رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.

رشت - استاندار گیلان با انتقاد از سرعت اجرای طرح ملی مسکن در این استان گفت: نگاه علمی به طرح نهضت ملی مسکن در گیلان مورد تاکید است.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از تعدیل نرخ سقف ارزی واردات شکر جهت تسهیل در فرایند ورود کالا به کشور خبر داد.

تفاهم‌نامه همکاری دفتر توسعه سرمایه گذاری اقتصاد تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با هدف حمایت از تأسیس صندوق تعاونی‌های سرمایه‌گذاری ریسک پذیر منعقد و امضاء شد.

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران طی فروردین ماه سال جاری به بهسازی بیش از 3 هزار و 440 متر از خطوط ریلی کشور اقدام کرده است.

بررسی ها نشان می دهد در چند روز گذشته صاحبخانه ها نیز به دنبال اجاره واحدهای مسکونی خود با تخفیف هستند و اکنون می‌شود با 700 میلیون تومان خانه رهن کرد.

رشت - رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به برپایی دوره‌های آموزشی برای تقویت سازه‌ها و کیفی سازی ساختمان گفت: سیستم نظام مهندسی باید به سمت دانش بنیان سوق داده شود.

در پی تخلف برخی خودروسازان در اعلام قیمت‌های ابلاغی شورای رقابت طی نامه‌ای به آنها اخطار داد و اعلام کرد که تغییر قیمت‌های شورا مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرد.

کرج - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: محور کرج - کندوان همچنان مسدود است.

قطعی برق چاه‌های کشاورزی به دلیل مدیریت مصرف برق مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد و سبب بروز نارضایتی‌های در بین این قشر در استان سمنان شده است.

در حال حاضر که عنوان می شود سرانه مصرف کاهش پیدا کرده و به حدود 6 تا 7 کیلو گرم به ازای هر نفر در سال رسیده با براورد جمعیتی 85 میلیون نفر نیاز کشور حدود 510 هزار تن خواهد بود.

رشت - مدیرکل دامپزشکی گیلان از حدود 4 تن فرآورده‌های خام دامی و خوراک آبزیان از استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با همکاری وزارت راه وشهرسازی و وزارت امور خارجه موضوع پهلوگیری کشتی‌ها دربرخی بنادر چین که موانعی داشت در 2 بندر دیگر چین نیز مذاکرات درحال نهایی شدن است.

لیست جزئیات جدول اقلام غذایی طرح ملی کالابرگ الکترونیک که شامل یازده قلم غذایی، حجم اقلام، قیمت هر قلم غذایی، مابه‌التفاوت و نیز جمع‌بندی کلی اقلام اعلام شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ایران در این عرصه با تمام توان گام برداشته است، گفت: در حوزه مقابله، ایران با فاصله رتبه اول کشفیات مواد مخدر در دنیا را دارد.