یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

تبریز - صنعت قطعه سازی آذربایجان شرقی از گذشته تاکنون یکی از صنایع پیشرو و تاثیرگذار در کشور بوده ولی مدتی است رها شده و نیازمند حمایت و توجه است.

تربت حیدریه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت: از 11 حلقه چاه تأمین کننده آب آشامیدنی در دشت آبرود این شهرستان 9 حلقه خشک شد.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند وضعیت بازار سرمایه در روز شنبه احتمالا نوسانی مثبت خواهد بود.

محمدی بخش گفت: فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس و شهید بهشتی اصفهان به ترتیب پرترافیک ترین فرودگاه‌ها در عملیات پروازهای حج تمتع بودند.

اقتصاد ایران با وجود محدودیت های مختلف تحریمی و با وجود مشکلات متعدد زیرساختی توانسته است رشد 4 درصدی را در سال 1401 رقم بزند.

بدهی بخش عمومی در انگلیس برای نخستین بار از سال 1961 تاکنون در ماه می از تولید ناخالص داخلی این کشور بیشتر شده است.

بانک مرکزی هلند هشدار داده که نرخ تورم در این کشور همچنان بالا خواهد ماند.

با خروج شرکت‌های غربی از روسیه برندهای خودروسازی چینی در حال پر کردن جای خالی آن‌ها هستند و صادرات خودروی چین به روسیه تقریباً سه برابر شده است.

بسطامی گفت: موقعیت استراتژیک ایران و قرار گرفتن در شاهراه‌های ارتباطی خاورمیانه دسترسی سریع را به سرمایه گذاران خارجی برای ایران و 15 کشور همسایه فراهم کرده است.

رادمان گفت: در اخبار شنیدم نماینده همدان درباره لیتیوم کشف شده در همدان رقم عجیبی را عنوان کردند که شایدبه اشتباه گفته شده است. ایران صاحب20 درصد لیتیوم جهان نیست و نباید آمارغلط ارائه کرد.

حبیب الهی گفت: با انجام آخرین پرواز حج از فرودگاه شهدای همدان، عملیات رفت اعزام زائران ایرانی بیت اله الحرام از فرودگاههای کشور به سرزمین وحی پایان یافت.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راهها از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای شمالی، همچنان جاده چالوس حدفاصل میدان امیرکبیر تا شهرستانک مسدود است و تردد جایگزین برای مسافران از آزادراه تهران - شمال ممکن است

سخنگوی سازمان هواپیمایی برنامه این سازمان برای جلو گیری از گرانفروشی را اعلام کرد و گفت: صاحبان سایت های متخلف که مجوز ندارند با کمک وزارت ارتباطات و قوه قضاییه مشخص می شود.

عضو هیأت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت: سال گذشته یک میلیون و 200 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شد؛ از این تعداد 55 هزار تن صادر و باقی به مصرف داخل رسید.

رشت - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از برگزاری نخستین جشنواره فرش دستباف در سوم تیرماه سال جاری همزمان با دهه تولید و تجارت در استان خبر داد.

بررسی آمارها نشان می‌دهد کارمندان دولت به طور متوسط نزدیک به 9 میلیون تومان سالیانه مالیات پرداخت کرده‌اند، اما مالیات طلافروشان بسیار ناچیز بوده است.