یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز با اشاره به اهمیت بالای حمل و نقل دریایی گفت: صنعت حمل و نقل تاثیر بسیاری در تجارت فرامنطقه‌ای و فراقاره ای دارد.

رئیس کل بانک مرکزی از موافقت شورای عالی پول و اعتبار با دو برابر شدن وام مسکن خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بهداشت و ایمنی کار مساله مهمی است از این رو برای کارگاه‌های دارای نیروی انسانی بالاتر از 500 نفر مرکز بهداشت راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی گفت: درآمدهای کشتیرانی در سال گذشته رکورد زد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ارائه مهلت 10 روزه سازمان امور مالیاتی به مودیان صنفی خبر داد.

مدیر بازسازی و نوسازی دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری شرکت ملی حفاری ایران از آغاز عملیات اجرایی بازسازی و تعمیرات اساسی (اورهال) نخستین دکل حفاری خشکی این شرکت در سال 1402 خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پتروشیمی صنعتی سازگار با محیط زیست است و اقدام‌های مختلفی با هدف صیانت از محیط زیست به‌ویژه در مدیریت کربن در این صنعت انجام شده است.

سامانه "دیده بان سلامت جامعه کار و تولید" رونمایی شد و به این ترتیب تمام اطلاعات کارگران در این سامانه الکترونیکی ثبت می شود.

وزارت امور اقتصادی و دارایی، فهرست شرکت‌های دولتی که صورت مالی آنها منتشر شد را اعلام کرد.

در اردیبهشت‌ماه سال 1402، شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش 10 درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش 21.8 درصدی مواجه شده است.

با پیگیری‌های مجدانه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسأله تخصیص ارز تولیدکنندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برطرف شد.

قیمت دلار و یورو نسبت به ابتدای هفته تفاوت چندانی نکرده است.

امروز پالایشی های بازار سرمایه با ورود پول هوشمند همراه شدند.

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز 30 خرداد ماه 1402 اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به 28 میلیون و 40 هزار تومان رسید. همچنین هر گرم طلای 18 عیار نیز 2 میلیون و 331 هزار تومان قیمت خورد.

رئیس اتاق اصناف ایران از ترسیم سازوکاری برای رفع مشکلات مربوط به پلمب واحدهای صنفی به دلیل حجاب مشتریان خبر داد.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو با بیان اینکه احتمال می‌دهیم تعداد انصراف دهندگان از مرحله دوم قابل توجه باشد، دلایل موکول شدن تحویل برخی از خودروها به سال 1403 را تشریح کرد.