یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: مهلت ارسال و ثبت صورت‌حساب‌های الکترونیکی صادره که از اول آبان سال گذشته تا پایان خرداد ماه بود، یک ماه دیگر یعنی تا 31 تیر ماه سال جاری تمدید شد.

سکه امامی امروز پنج شنبه اول تیر ماه سال 1402 با افزایش قیمت به 28 میلیون و 181 هزار تومان رسید.

مدیرعامل بانک ملت با قدردانی ازسهامداران، مدیران و کارکنان بانک ملت بابت ثبت عملکردی خوب در سال گذشته، این عملکرد را مرهون حمایت های سهامداران و همراهی و تلاش تمامی دست اندرکاران بانک خواند.

بر اساس داده‌های سرویس خدمات آب و هوایی OGIMET در شبانه روزگذشته زابل در شمال سیستان و بلوچستان با دمای 50.8 درجه سلیسوس بالاترین دمای زمین در بین بیش از 8800 ایستگاه سینوپتیک اصلی ثبت کرد.

سهامداران با حضور در مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملت بر عملکرد این بانک در سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 1401 مهر تایید زدند.

اجتهادی گفت: با حضور رییس جمهور و رییس قوه قضاییه در انبارهای اموال تملیکی و همراهی دستگاه اجرایی، کالاهای رسوب شده در سال 1400 تعیین تکلیف شدند.

پیشرفت 40 درصدی پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل، رصد مصرف برق ادارات با نصب کنتورهای هوشمندو بنزین پالایشگاه‌های کوچک به امارات و عراق صادر می‌شوند از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

وزیر جدید جهاد کشاورزی با 198 رأی موافق جایگزین ساداتی نژاد شد. حال باید دید برنامه‌های محمدعلی نیکبخت برای بخش کشاورزی چیست و آیا می‌تواند انتظارات را محقق کند.

طی یک هفته گذشته قیمت خودروهای داخلی میانگین بین 5 تا 10 میلیون تومان و خودروهای مونتاژی بین 5 تا 40 میلیون تومان با افزایش مواجه شده اند.

در هفته‌ای که گذشت قیمت مسکن رونده کاهشی داشت.

در سفر رئیس میز کشور افغانستان سازمان توسعه تجارت ایران به افغانستان توافقات مهمی در جهت توسعه روابط تجاری میان ایران و افغانستان صورت گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به نقش مهم بورکینافاسو در منطقه آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران بر پایه گسترش همکاری با کشورهای آفریقایی به‌ویژه بورکینافاسو است.

اهواز - استاندار خوزستان با بیان اینکه اجرای صحیح طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری ثمرات بسیاری را برای استان دارد، گفت: اراضی که قابلیت کشت دارند برای طرح 550 هزار هکتاری احیا شوند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: برای تأمین برق پایدار صنایع برنامه ریزی شده تاپایان دولت سیزدهم 10 هزار مگاوات نیروگاه احداث شود که 1500 مگاوات آن تا پایان سال جاری احداث خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درچهارمین اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی ومعماری شهرهای تهران بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی مغفول مانده برای شتاب بخشی به جریان نوسازی دربافت‌های فرسوده تاکید کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: رویکرد عملی دولت جدید ایران درس گرفتن از آسیب‌پذیری‌های گذشته به ویژه در سیاست مالی، تجاری و ارزی است.