یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سهامداران بانک تجارت با تصویب صورت‌های مالی منتهی به 29 اسفند 1401 این بانک بزرگ بورسی کشور، با تقسیم 58 ریال سود نقدی از مجموع 575 ریال سود محقق شده به‌ازای هر سهم موافقت کردند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: براساس توافق به عمل آمده بخشی از زمین های بنیاد مستضعفان در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفت.

سخنگوی صنعت برق گفت: برق بیش از 90 درصد واحدهای صنعتی کشور با هدف تولید حداکثری مطابق برنامه و بدون محدودیت درحال تامین است.

شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با رشد 6940 واحدی مواجه شده و به جایگاه 2 میلیون و 173 هزار واحد رسیده است، نمادهای کگل، نوری، شستا، شبندر، نوری بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

نخستین همایش آموزشی شناسه کالا، تجارت داخلی و سیستمی سازی سامانه ثبت سفارش برنج با مشارکت وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی، سازمان غذا و دارو و نیز انجمن واردکنندگان برنج ایران برگزار شد.

افزایش قیمت دنا پلاس که طی چند روز گذشته تبدیل به یک چالش جدی شده بود بالاخره با ورود شورای رقابت اصلاح شد و اعلامیه اصلاحی آن به زودی از سوی شرکت خودروساز منتشر خواهد شد.

با وجود آنکه تابستان آغاز نشده دمای هوا و مصرف برق به موازات یکدیگر افزایش پیدا کرده است.

مطابق برنامه اعلامی، مجمع عمومی عادی سالیانه بانک تجارت با حضور حداکثری سهامداران راس ساعت 10 صبح امروز 31 خردادماه آغاز شد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از ساخت دهکده ورزشی در شهرستان بافق خبر داد و گفت: بافق این قابلیت را دارد که با ارتقا استانداردهای ورزشی، میزبان تیم های ملی و بین المللی شود.

تهران - مدیرعامل آب منطقه‌ای استان تهران از کاهش 50 میلیون مترمکعبی حجم مخازن آبی این استان خبر داد و از مردم خواست با صرفه جویی 10درصدی در مصرف آب به پایداری شبکه کمک کنند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری با اعلام صدور مجوز برای واردات 2 هزار دستگاه اتوبوس بین‌شهری و همچنین سهمیه هر استان را به اداره‌های کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استانی ابلاغ کرد.

علی توسطی گفت: قرار بود مهلت 10 روزه ای برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی اصناف در نظر گرفته شود که هنوز از سوی وزارت اقتصاد ابلاغ نشده است.

قیمت سکه و طلا امروز هم نسبت به دیروز با کاهش قیمت مواجه شده و به 28 میلیون و 286 هزار تومان رسیده است.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: 10 هزار واحد در حال ساخت در بافت فرسوده تا شهریور به بهره برداری می‌رسد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام کشف یک معدن بزرگ لیتیوم در همدان اعلام کرد که این معدن توانایی تأمین 20 درصد نیاز جهان به لیتیم را دارد.

رودبار - قلب شهرستان رودبار در ساعت 30 دقیقه بامداد روز 31 خرداد ماه سال 1369 با لرزش زمین ایستاد اما با گذشت این فاجعه دردناک، گوشه گوشه این شهرستان همچنان در فقر و محرومیت به سر می برد.