یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب از انتقال حدود 9.8 درصدی از نفت خام و فرآورده کشور به‌وسیله خطوط لوله نفت و فرآورده این منطقه خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ آغاز فعالیت دو مرکز ویژه پایش شبکه توزیع برق تهران را گامی بزرگ در مسیر خدمت رسانی به شهروندان تهرانی و شبکه توزیع برق کشور دانست.

وزیر راه و شهرسازی طی تماس تلفنی با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان بر توسعه روابط اقتصادی میان ایران و آذربایجان به ویژه تکمیل کریدور راهبردی شمال_ جنوب تاکید کرد.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از پیشرفت 44.22 درصدی پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل در سال 1402 خبر داد که پیشرفت آن در سال 1401 بالغ بر 21.33 درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران از آغاز به‌کار واحدهای مهم پالایشی این پالایشگاه تا دو ماه آینده خبر داد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از ارائه طرحی از سوی این معاونت برای مشارکت زنان در طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال به وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

حسینی گفت: بنزی پالایشگاه های کوچک ایران اکنون به عراق و امارات صادر می شود و افغانستان بنزین به مراتب با کیفیت پایین تر را از ازبکستان وارد می کنند.

یزد - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره ارزش 66 میلیون دلاری صادرات و 35 میلیون دلاری واردات در دو ماهه امسال، تراز تجاری استان را مثبت 31 میلیون دلار اعلام کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: فلزات زیادی همراه با گرد و غبار از جمله منیزیم، سدیم، پتاسیم و... جا به جا می شود که مخاطرات زیادی برای سلامت انسان و محیط زیست دارد.

اداره‌کل استاندارد استان تهران از توقیف انواع لوازم خانگی غیراستاندارد، در بازار امین حضور و نعمت‌آباد شهر تهران خبر داد.

واردات تمام خودروها در گام اول نیاز به مجوز ثبت سفارش وزارت صمت، اخذ گواهی از استاندارد و محیط زیست دارد همچنین باید منشاء ارز واردات خودرو به تایید بانک مرکزی برسد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی با اشاره به وجود بیش از یک و نیم میلیارد تن ذخایر معدنی در بلوک مرکزی ایران گفت: توسعه و جهش جدی در بخش معدن و صنایع معدنی نیاز به فعال سازی تمامی ظرفیت ها دارد.

صالحی می گوید: راه افزایش تولید و بهبود صنعت، خصوصی سازی واقعی است. تنها با توسعه خصوصی سازی است که می‌توان از زبان انباشته صنعت خودرو عبور کرد و رضایت مردم در خصوص کیفیت خودرو را به دست آورد.

مجمع عمومی عادی سالیانه بانک تجارت فردا با خبرهای خوش برای سهامداران برگزار می‌شود.

اصفهان - معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تکمیل 17 پروژه راهسازی این استان نیازمند بیش از 3 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

بر اساس ابلاغیه وزارت صمت خرید و فروش طلا فقط با فاکتور قابل استعلام سامانه جامع تجارت باید انجام شود.