یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بهزادپور با بیان اینکه صنعت بیمه به سمت خصوصی شدن می رود، گفت: انحصار دولت در این صنعت 13 درصد کاهش یافته و این به معنای افزایش ضریب شرکت‌های خصوصی است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی، 31 خرداد ماه را آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عنوان و اعلام کرد تاکنون بیش از 3 میلیون و 200 هزار نفر از صاحبان مشاغل وضعیت مالیاتی خود را تعیین تکلیف کردند.

ستاد اربعین شرکت ملی نفت ایران با دستور مدیرعامل این شرکت برای آمادگی حداکثری خدمت‌رسانی به زائران اربعین امسال تشکیل شد.

عباسعلی نوبخت گفت: سالانه 600 میلیون دلار خسارت ناشی از پدیده بیابان در کشور به اقتصاد تحمیل می‌شود که اگر عدد کوچکی ازآن در برنامه‌های پیشگیرانه هزینه شود موفق تر خواهیم بود.

سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به تجارت 5 میلیارد دلاری ایران و هند در 1401، گفت: دولت با جدیت به دنبال فعال سازی تجارت ترجیحی با هند است.

یک نماینده مجلس با انتقاد نسبت به تصمیمات شورای رقابت گفت: نگاه دستوری شورای رقابت به خودرو نارضایتی خودروسازان و بلاتکلیفی خریداران را به دنبال داشته است.

قراگوزلو گفت: به منظور عبور موفق از اوج بار تابستان پیشِ رو دراستان تهران، قم و البرز، 9 پروژه اولویت‌دار برقی، در قالب 140 اقدامِ وزارت نیرو اجرا شده که کمک بسیاری به تامین برق پایدار میکند.

مساله اصلی در کلان شهری مانند تهران مدل شهرسازی و توسعه عمودی است موضوعی که امروز مشکلات حادی از جمله تراکم بالا و فشردگی جمعیت را به دنبال داشته و در نهایت موجب کاهش کیفیت زندگی شده است.

وزیر راه و شهرسازی از افزایش سقف میزان تسهیلات مسکن برای سازندگانی که واحدهای مسکونی را به شکل صنعتی و با بهره‌مندی از روش‌های دانش‌بنیان می‌سازند، خبر داد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تکمیل و تحویل 30 هزار واحد باقیمانده مسکن مهر که 20 هزار واحد آن در پردیس و 10 هزار واحد آن در سایر شهرهای جدید قرار دارد در دولت سیزدهم خبر داد.

بررسی ها نشان می دهد که قیمت مسکن در تهران روزانه روند کاهشی پیدا کرده است تا جایی که برخی از خانه ها هر روز تا 200 میلیون تومان از قیمتش کاسته می شود.

مرکز مدیریت راه‌های کشور از محدودیت تردد در محور فیروزکوه - دماوند (از مبدأ فیروزکوه)، از کیلومتر 32 الی 33 خبر داد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: ورود خانه های خالی اثرات مثبتی بر بازار اجاره دارد.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای خودکفایی در تولید محصولات اساسی برنامه دارد، گفت: تولید تصادفی و بی‌برنامه نمی تواند ضامن امنیت غذایی پایدار باشد.

علی اسفندیاری بر این باور است که راه موفقیت در بورس تمرکز ویژه بر یادگرفتن و دانش نبوده و موفقیت در هیچ کتابی یافت نمی شود.

شهبازی، معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی گفت: بعد از برجام 3 فروند هواپیمای ایرباس وارد کشور شد که هواپیماهای مناسبی هستند.