یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

نتایج نوبت دهی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در سامانه یکپارچه فروش خودرو اعلام شد.

سخنگوی صنعت برق گفت: با نصب کنتورهای هوشمند در ادارات و دستگاه‌های اجرایی، میزان مصرف برقشان رصد می‌شود و هیچ افزایش مصرفی از نظر همکاران ما در شرکت های توزیع دور نخواهد ماند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: برق 52 اداره و دستگاه اجرایی پرمصرف در مناطق تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران به دلیل عدم رعایت مصوبه هیئت وزیران قطع شد.

پس از گذشت حدود سه ماه از اعلام ممنوعیت فروش خودرو در بورس، یک شرکت مونتاژکار اعلام کرد که قصد عرضه خودرو با سازوکار بورس را دارد اما در نهایت پس از گرد و خاک های فراوان، این عرضه لغو شد.

بررسی ها نشان می دهد که این روزها قیمت مسکن متغیر است و این باعث شده تا نمایندگان طرح شکایت مستاجر از مالک را تصویب کنند حال باید دید آیا مالکان زیر بار این طرح می روند یا خیر.

نیاز کشور سالانه بین یک میلیون و 500 هزار تن تا یک میلیون و 600 هزار تن روغن است و در این راستا حدود 3 میلیون دانه روغنی سالانه وارد کشور می شود.

بررسی ها نشان می دهد که در مرحله دوم سامانه یکپارچه فروش خودرو موعد تحویل خودرو به اغلب متقاضیان به سال بعد موکول شده؛ مساله ای که می تواند اهداف تاسیس سامانه را زیر سوال برد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از برنامه‌ریزی برای تکمیل و بهره‌برداری از 293 کیلومتر آزادراه و بزرگراه در سال جاری خبر داد.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از مسدود بودن محور چالوس حد فاصل میدان امیرکبیر تا شهرستانک در مسیر رفت و برگشت خبر داد.

اقدامات دولت سیزدهم برای افزایش صادرات نفت از ایجاد بازارهای سنتی گرفته تاجذب مشتریان جدید، باعث شد با وجود تحریم‌ها، صادرات نفت ایران در 5 سال گذشته رکورد زند.

مشهد معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: اکنون مشکلاتی در کشور وجود دارد اما در شاخص‌های کلان اقتصادی حرکت رو به بهبود و توسعه است.

مدیر اعتبارات بانک مرکزی گفت: پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی با ابلاغ بخشنامه و تعیین برش‌های استانی، از اردیبهشت آغاز شده است.

معاون وزیر کار گفت: امسال با کمک بانک مرکزی 4 هزار میلیارد تومان برای مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است.

با توجه به بالا بودن هزینه تولید پوشاک به خصوص پوشاک اسلامی، مقرر شده با افزایش تولید، محصولات با قیمت پایین تری عرضه شوند.

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اتصال 67 هزار فروشگاه به طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در دور دهم انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مشخص شد.