یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مشهد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: 151 حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال جاری تاکنون در خراسان رضوی بسته شده است.

شاخص کل بورس با رشد 1305 واحدی امروز به کار خود خاتمه داد.

کرج - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: فعالیت راهداری البرز برای بازگشایی محور کرج - چالوس ادامه دارد و تقریباً رو به پایان است.

با همکاری ادارات شهر تهران، 100 مگاوات از مصرف برق این کلان شهر در ساعات اوج مصرف کاهش پیدا کرده است.

کرج - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: جاده چالوس در محدوده این استان همچنان مسدود است.

اصفهان - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: از ابتدای سال‌جاری 110 حلقه چاه غیرمجاز در اصفهان مسدود شد.

از صبح امروز دور جدیدی از ریزش سکه و طلا آغاز شده و سکه امامی به قیمت 28 میلیون و 600 هزار تومان رسید.

مدیر کل ابفای استان تهران به بیان توضیحاتی درباره دلیل قطع شدن چندین روزه آب تهران و اقدامات انجام شده برای حل این مشکل پرداخت.

فرار سرمایه از بخش کشاورزی به کوچک بودن اراضی، قیمت تضمینی خرید محصولات و ریسک بالا تولید محصولات کشاورزی بر می گردد.

معاون بهره برداری آبفای تهران گفت: به دلیل افزایش دما مصرف آب روز به روز افزایش پیدا می‌کند به طوری که امروز مصرف آب به بیش از 50 هزار لیتر در ثانیه رسیده است.

قراگوزلو گفت: روز گذشته در همین ساعت مصرف برق 59 هزار مگاوات بود که در روز جاری به 59 هزار 300 مگاوات رسیده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تأثیرات انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی بر اعتماد سازی و اعتماد بخشی به مردم پرداخت.

حسینی گفت: کشور های عراق و افغانستان اکنون بنزین مورد نیاز خود را از کشورهای ازبکستان و روسیه با استاندارد بالاتری تأمین بنزین می‌کنند به همین دلیل طالبان دیگر متقاضی بنزین ایران نیست.

مدیر اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: پیش بینی شده درسال نخست اجرای الگوی کشت وارتقا بهروری که ازمهر ماه سال گذشته آغاز شد3 میلیارد متر مکعب صرفه جویی درمصرف آب داشته باشیم

با ابلاغیه بانک مرکزی حداکثر مجموع اصل تسهیلات خرد قابل پرداخت به هر مشتری در هر مؤسسه اعتباری به 300 میلیون تومان افزایش یافت.

گزارشات حاکی از آن است که عراق و قطر یک تفاهم‌نامه برای ساخت یک پالایشگاه با ظرفیت پالایش 150 هزار بشکه در روز را به امضا رساندند.