یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از انسداد محور چالوس گفت: ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین و ترافیک نیمه سنگین در محور شهریار - تهران محدوده شهرقدس گزارش شده است.

میزگرد چالش های سرمایه گذاری و دلایل خلق مناطق آزاد در خبرگزاری مهر مورد بررسی کارشناسان قرار گرفت که در این میزگرد گفته شد هنوز هدف ایجاد مناطق آزاد اقتصادی برای دولت و مسئولان مشخص نیست.

ساری - انبارهای بنادر مازندران به محل دپوی نهاده و ذرت‌های فاسد و آلوده‌ای تبدیل شده که به دلیل ترک فعل بخش‌های مختلف، قابلیت مصرف دامی را از دست داده اند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: انقلاب بهره‌وری ریل‌گذاری جدید سازمان تات برای تحقق کشاورزی دانش‌بنیان است.

سعادت معاون فرهنگی و اجتماعی توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به بیان توضیحاتی درباره انحلال جهاد سازندگی و تشکیل شورای جهاد سازندگی با هدف رسیدگی به روستاهای محروم پرداخت.

اهواز - استاندار خوزستان بر ضرورت آموزش کارگر ماهر در استان تاکید کرد و گفت: متأسفانه با کمبود کارگر ماهر در استان مواجه هستیم و باید این موضوع با برگزاری دوره‌های مهارت افزایی جبران شود.

طرح ملی کالابرگ الکترونیکی (افزایش 20 درصدی اعتبار یارانه) برای همه خانوارهای دهک اول، دوم و سوم از روز دوشنبه 29 خرداد ماه اجرا می شود.

رشت - رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آستارا با تاکید بر لزوم برخورد با متخلفان گفت: بیش از 300 کیلوگرم مرغ منجمد تاریخ مصرف گذشته از یک رستوران در این شهرستان کشف شد.

ساری - رئیس مرکز مدیریت راه های مازندران وضعیت تردد در محورهای ارتباطی استان را عادی و روان بیان کرد.

در برنامه هفتم توسعه به رشد تولید مسکن توجه ویژه ای شده است که با توجه به نبود زیرساخت ها این امر با مشکلات زیادی رو به رو است.

اقلیم کشور ترکیه شامل مناطق خشک تا بسیار مرطوب و حدود 40 درصد از مساحت 78 میلیون هکتاری آن در مناطق نیمه خشک قرار گرفته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره بی دلیل بودن اعطای یارانه انرژی به هواپیماها و استفاده 4 درصد مرفهین جامعه از این یارانه پرداخت.

پس از آنکه بسیاری کشورها از روسیه و چین گرفته تا مصر و پاکستان حذف دلار از مبادلات تجارت خارجی خود را کلید زدند حالا خبر رسیده پای فرانسه هم به این ماجرا باز شده است.

یک مقام روس گفت: علی‌رغم عرضه گسترده نفت از سوی کشورهای خاورمیانه، اما جهان طی سال‌های آینده با کمبود نفت مواجه خواهد شد.

محمد غفوری با بیان این که اگر توافق شکل بگیرد، شاهد افت و ریزش سنگین دلار نخواهیم بود، تصریح کرد: دلار به زیر 40 هزار تومان سقوط نخواهد کرد.

بورس این روزها با شدت کم پول هوشمند مواجه شده و این نشان می دهد امکان رفتار هیجانی در بازار سرمایه وجود دارد.