سه‌شنبه 5 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس سازمان راهداری گفت: باتوجه به موج بازگشت زوار از کشور عراق پیش‌بینی‌های لازم برای تامین تعداد کافی ناوگان برای حمل و نقل زوار به مقصدهای مورد نیاز انجام شده است.

امیرمهدی صبائی، سخنگوی سازمان بورس با انتشار توئیتی نوشت: در پی انتشار برخی شایعات در فضای مجازی، هرگونه تغییر در دامنه نوسان صندوق‌های سرمایه‌گذاری تکذیب می‌شود.

مجری طرح خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت‌های ورامین، پاکدشت و شهر ری از پیشرفت 80 درصدی طرح مذکور خبر داد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تصمیم دولت مبنی بر ممنوعیت واردات آیفون 14 به کشور موجب صرفه‌جویی حدوداً 450 میلیون دلاری در مصرف منابع ارزی شده است.

رئیس سازمان حمایت از تشدید نظارت بر نرخ های حمل و نقل جاده ای، هوایی و ریلی از مبادی مختلف به مقصد پایانه های مرزی عراق از تاریخ 27 مرداد ماه به مدت یک ماه خبر داد.

قیمت تخم مرغ با افزایش دما نزولی شده و هر شانه تخم مرغ 30 عددی 85 هزار تومان به فروش می‌رسد.

سازمان هواپیمایی کشوری برای انجام سفری بدون مشکل به زوار توصیه‌هایی کرده است.

آمارهای وزارت نفت عراق نشان می‌دهد که این کشور در ماه آگوست 106 میلیون بشکه نفت صادر کرده است.

این شرکت توانسته برای چهارمین سال پیاپی به عنوان اولین شرکت بالاترین رتبه اعتباری را کسب کند.

حجت کاظمی گفت: با اقدامات خوبی که در شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران انجام شده است، مشکلات زیرساختی برای تولید حل شده است و 200 میلیون تن سنگ به ذخایر شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران نیز اضافه شده است.

اطلاعات دفتر آمار ایتالیا نشان می‌دهد فقط طی ماه گذشته 73 هزار نفر در این کشور از کار بیکار شده‌اند.

یک مقام مسئول از ادامه پروازهای اربعین تا 20 شهریورماه خبر دارد و گفت: یک دستگاه سوخت رسان پشتیبان در فرودگاه سلام به منظور سوخت رسانی به هواپیماها مستقر است.

سمنان - رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تگرگ نیمه مرداد ماه سال جاری بالغ بر 530 میلیارد ریال خسارت به باغات پسته منطقه امیر آباد شهرستان دامغان وارد کرده است.

دبیر انجمن کارفرمایی پتروشیمی گفت: سال گذشته 53 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی انجام شد که 16 میلیارد دلار آن سهم پتروشیمی‌ها بوده است.

در حالی یک سال از مهلت رئیس جمهور به نهادهای دولتی برای تعیین تکلیف واگذاری خودروسازان می گذرد که به نظر می رسد در واگذاری این شرکت ها پیشرفتی حاصل نشده است.

بر اساس داده‌های منتشره مرکز آمار ایران، در مرداد ماه 1402 نرخ تورم ماهانه که از اسفند 1401 روند نزولی در پیش گرفته بود، صعودی شد.