شنبه 7 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

افتتاح اتاق فلزات گران‌بها در گمرک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، مشکلات متعدد تولیدکنندگان این حوزه؛ نظیر زمان بودن فرایند ترخیص را مترفع کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: اگر کشور راهبرد توسعه صنعتی نداشته باشد و جانمایی صنعت با توجه به آمایش کشور انجام نگیرد، بعید است به 8 درصد توسعه دست یابیم.

بانک صادرات ایران، 266 رقبه از املاک مازاد خود را به مزایده عمومی گذاشت.

در حالی که طی روزهای گذشته به خاطر اخبار مربوط به کاهش نرخ بهره دلار قیمت طلا رکورد زده است، خبر رسیده که یکی از کشورهای همسایه نیز به بزرگترین خریدار طلا در جهان تبدیل شده است.

گزارشات حاکی از آن است که از مجموع 240 دریاچه ترکیه، 186 دریاچه طی 60 سال گذشته خشک شده است.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه طرح جهش تولید در 6 میلیون هکتار از دیم‌زارهای کشور اجرا می‌شود، گفت: سطح زیر کشت طرح جهش تولید در سال زراعی آینده 800 هزار هکتار افزایش یافت.

در نشست بین رئیس اتاق ایران با مدیرکل ایران و عراق وزارت امور خارجه ترکیه بر لزوم سرمایه‌گذاری مشترک در کنار تقویت تجارت دوجانبه، تأکید شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: ظرفیت پالایش، انتقال و توزیع گاز به 875 میلیون متر مکعب رسید.

آمارهای رسمی دولتی ترکیه نشان داد که بودجه این کشور در ماه آگوست نزدیک به 130 میلیارد لیر معادل حدود 3.8 میلیارد دلار کسری داشته که نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

بانک مرکزی، رشد اقتصادی سه ماهه نخست سال 1403 به قیمت بازار را 4.2 درصد و به قیمت پایه 3.2 درصد اعلام کرد.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به 49هزار و 475 تومان و حواله دلار نیز به 46هزار و 152 تومان رسید.

مدیرکل روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور از مطالبه 29 هزار میلیارد تومان مالیات از محل کشف فرار مالیاتی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

هم‌اکنون ترافیک در محورهای چالوس محدوده کیلومتر 4، آزادراه تهران - شمال و محور هراز محدوده کلرد سنگین گزارش شده اما تردد در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت روان است.

امروز با شروع معاملات، شاخص کل بورس با رشد 6906 واحدی یک قدم دیگر به ایستگاه 2 میلیون و 100 هزار واحدی نزدیک شد.

امروز در پیش‌گشایش بازار در حالی خریداران و فروشندگان سهام به ترتیب در 141 و 60 نماد در بورس به صف نشستند که دیروز شاهد رشد بیش از 16 هزار واحدی شاخص کل بودیم.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.13 درصد افزایش به 2572 دلار و 94 سنت رسید.