یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مرکز مدیریت راههای کشور از ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر جنوب - شمال و آزادراه قزوین - کرج و جاده شهریار - تهران از صبح امروز (چهارشنبه) خبر داد.

در حوزه کشاورزی و دامپروری مشکل جدی وجود دارد زیرا اولویت وزارت جهاد کشاورزی تولید محصولات رقابتی و توسعه صنایع تبدیلی نیست.

خرداد، ماه زرد شدن مزارع گندم و کلزا در مازندران است و هرچه رخ آن طلایی تر، صورت گندمکار و کلزاکار سرخ‌تر می‌شود و نگران تکرار تراژدی برنج و شالیزار در گندمزارها هستند.

رییس آژانس حمل و نقل و ارتباطات وابسته به کابینه وزرای ترکمنستان ضمن تقویت حضور آن کشور در تکمیل زنجیره کریدور شمال - جنوب از پیگیری برای راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی دو کشور خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن مبنی بر ارائه زمین به مردم برای ساخت واحدهای یک طبقه گفت: این اقدام تاثیر قابل توجهی در شکستن احتکار و سوداگری دارد.

اهواز - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خوزستان اولین و بزرگترین تولید کننده چغندرقند پاییزه کشور است.

قیمت چانگان از سوی شورای رقابت تعیین و اعلام شد.

رئیس سازمان اموراراضی گفت: به استان‌ها ابلاغ شدتا یک منطقه را درهر شهرستان به عنوان پایلوت برای اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی معرفی کنندکه تاکنون فقط 7 استان این کار را انجام داده اند.

مجموع ارز عرضه شده به صورت حواله طی روز جاری به معادل 167 میلیون دلار رسید.

پیش بینی می شود در معاملات روز چهارشنبه تک سهام هایی که موج اصلاحی خود را پایان دادند با تقاضا مواجه شوند.

خرید تضمینی محصول راهبردی گندم از کشاورزان با افزایش 44.5 درصدی و با 950 هزار تن رشد نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل، از مرز 3 میلیون تن گذشت.

در فروردین سال 1402 بیش از 6 میلیون و 400 هزار فقره چک مبادله شد که نسبت به ماه مشابه سال قبل، بیش از 24 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در سال 1401 مبادله تجاری ایران با کشورهای عضو اکو 20 میلیارد و 500 میلیون دلار از مجموع کل تجارت کشور بوده است.

وزیر نیرو گفت: هم‌اکنون ایران ظرفیت تبادل 500 مگاوات برق را با کشور ترکمستان دارد و با احداث خط جدید مرو - سرخس حجم تبادلات برقی بین دو کشور به بیش از دو برابر افزایش می‌یابد.

سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اعلام آمادگی کرد 400 دانش فنی حاصل از پروژه‌های تحقیقاتی خود را در اختیار دانش آموختگان بخش کشاورزی به شکل رایگان قرار دهد.

رشت - رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان با تاکید بر لزوم رعایت استانداردهای صادرات محصولات کشاورزی، گفت: فعال سازی ایستگاه تحقیقات کیوی تحول آفرین است.