یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

در حالیکه برخی نمایندگان مجلس مکرراً از روش واردات بدون انتقال ارز برای واردات خودرو دفاع می‌کنند که طبق بررسی ها، استفاده از این روش به نوسانات نرخ ارز و افزایش تورم در کشور دامن می‌زند.

تهران - معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از ترافیک سنگین در محورهای بومهن و فشم به سوی تهران خبر داد.

رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس ساختار صندوق سرمایه‌گذاری «بازنشستگی تکمیلی» را ابلاغ کرد.

قیمت هر برگ وام مسکن (تسه) روندی کاهشی داشته و متاهل‌های ساکن تهران برای اخذ این وام باید حدود 82 میلیون تومان پرداخت کنند.

معاون پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: امسال 500 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای تأمین تجهیزات مورد نیاز کشاورزان دیمکار اختصاص یافته است.

معاون بنیاد مسکن از کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن به 18 درصد، پس از تصویب در شورای عالی مسکن خبر داد.

مرکز مدیریت راههای کشور از ترافیک سنگین در محور شمال به جنوب جاده چالوس و هراز خبر داد.

شرکت نفتی لوک‌اویل روسیه اعلام کرد که برداشت نفت از میدان نفتی غرب قرنه2 عراق را به 480 هزار بشکه در روز رسانده است.

وزیر خارجه عربستان اعلا م کرد که این کشور بزرگ‌ترین شریک تجاری گروه بریکس در خاورمیانه است و در سال 2022، 160 میلیارد دلار با کشورها عضو این گروه تجارت کرده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اعطای یارانه سوخت 1.2 دهم میلیارد دلاری به هواپیماها و لزوم حذف این یارانه پرداخت.

تبریز - راه آهن تبریز - میانه که 22 سال از کلنگ زنی آن سپری می‌شود، اکنون به اتمام رسیده و طی هفته جاری با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

صنعت شوینده یکی از صنایع بورسی است که دچار محدودیت در قیمت گذاری بوده و به همین علت با حاشیه سود پایین و یا زیاندهی به فعالیت خود ادامه می دهد.

در سال 2022 حجم سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) در قزاقستان 18 درصد افزایش یافت و به رقم 28 میلیارد دلار رسید.

دولت برای کنترل اجاره بها راهکارهای زیادی را در نظر گرفته است که هر کدام از این راهکارها بازار مسکن را بصورت کلی کنترل نکرده است.

تاکنون امارات متحده عربی، چهار توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع را منعقد کرده و برای ایجاد این توافقنامه با تایلند نیز وارد مذاکرات شده است.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: اگر در هفته جاری جلسه شورا برای تعیین تکلیف قیمت گندم برگزار نشود بنیاد ملی گندم کاران به سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد.