یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و دیگر مسئولان بیش از 5 هزار واحد مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده 17 استان و 67 شهر به میزبانی استان تهران افتتاح می‌شود.

نکته مهم معاملات امروز رشد برخی از تک نمادهای بازار سرمایه بوده و کاهش ارزش معاملات خرد بود.

اراک - رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: 102 هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم در بودجه امسال پیش بینی شده است.

رشت - مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به پرداخت پاداش برای 800 هزار مشترک خوش مصرف گیلانی، گفت: گذر از تابستان داغ با مدیریت مصرف محقق می‌شود.

24 خرداد فهرست اولویت متقاضیان خرید خودرو در مرحله دوم عرضه از طریق سامانه یکپارچه اعلام و موعد تحویل خودروها مشخص می شود. همچنین امکان برداشت 100 میلیون تومانِ مسدود شده فراهم خواهد شد.

وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: خوشبختانه ظرف 20 ماه و در سه قسط اصل بدهی به ترکمنستان را پرداخت کردیم.

تغییر در مصرف کردن درآمدهای نفتی از سوی مقامات سعودی باعث شده تا حجم ذخایر ارزی این کشور به کمترین میزان سال گذشته برسد.

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز 10 خرداد ماه 1402 اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به 30 میلیون و 301 هزار تومان رسید؛ البته حباب این سکه روی رقم 6 میلیون و 842 هزار تومان است.

یک کارشناس برجسته اقتصادی می گوید گروه بریکس توان شکستن سلطه دلار در بازار جهانی را دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تأثیر عرضه نفت در بورس انرژی از طریق اوراق گواهی سپرده کالایی نفت خام پرداخت.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین گفت: موضوع دریافت روادید نباید وقت و انرژی بخش‌های بازرگانی دو کشور را به خود صرف کند و لازم است این مشکل سریع‌تر مرتفع شود.

وزیر اقتصاد گفت: با شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام برای به ثمر رسیدن لایحه مالیات بر سوداگری مکاتبه کردیم و امیدواریم که هرچه زودتر این قوانین به نتیجه برسد.

امروز صحبت از 50 تا 60 درصدی دپو برنج داخلی در انبارها است؛ قیمت تمام شده بالا و کاهش سطح درآمد جامعه سبب شده تا برخی محصولات بدون بازار تقاضا از بین بروند.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: برخی از بازرسان بهداشت با مراجعه به واحدهای صنفی، آنها را ملزم به پرداخت وجوهی می‌کنند که هیئت مقررات زدایی تاکید کرد دریافت این وجوه غیرقانونی است.

بر اساس اطلاعیه جدید سامانه جامع تجارت امکان ورود کالاهای واردشده به مناطق آزاد قبل از سال 97 به سرزمین اصلی، به‌شیوه بدون انتقال ارز، فراهم شد.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان از وارد مدار شدن واحد یک بخار این نیروگاه، پس از اتمام تعمیرات بویلر شماره یک و اتصال به شبکه سراسری برق خبر داد.