یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بذرپاش با اشاره به سیاست اصلی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت واحدهای تک طبقه با ارائه زمین به مردم، گفت: این یک اقدام کم‌سابقه بعد از انقلاب بوده است.

معاون ایمیدرو با بیان اینکه معادن کشف شده به سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت واگذار می‌شود، گفت: هیچ محدودیت قانونی برای واگذاری اکتشاف معادن به بخش خصوصی یا دولتی وجود ندارد.

معاون صنایع وزیر صمت از اجرای طرح تشدید برخورد با عرضه کالاهای بدون شناسه در سطح بازار از 16 خرداد خبر داد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه کسب درآمد از طریق رمز ارز مالیات دارد گفت: بیش از 50 درصد بودجه جاری کشور توسط درآمدهای مالیاتی محقق می‌شود.

اصفهان - مدیرکل گمرکات استان اصفهان از رشد 28 درصدی وزن واردات استان در 2 ماهه امسال خبرداد و گفت: ترکیه مهمترین مبدا واردات کالا به استان اصفهان است.

مشهد مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: عملیات مکانیزه برداشت جو از سطح 7هزارو 800 هکتار جو آبی از اراضی کشاورزی مشهد آغاز شد.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ضمن اشاره به تسهیل انتقال پول بین ایران و روسیه، گفت: مقرر شده مضاف بر انتقالات پولی از ظرفیت ارزهای ملی و محلی دو کشور نیز استفاده شود.

در پیش نویس برنامه هفتم توسعه پیشنهاد داده شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جدول عوارض جبران خسارات وارده به جاده ها را تا پایان سال اول برنامه تهیه کند.

گرگان - کشت سنتی شالی در اراضی زراعی گلستان آغاز شده و این روزها کشاورزان مشغول نشاء هستند.

ارزش لیر در واکنش به پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه کاهش یافت و به کمترین میزان در چند سال اخیر رسیده است.‌

در پیش نویس برنامه هفتم توسعه پیشنهاد داده شده احداث فرودگاه جدید ممنوع است و همچنین برنامه همه واگن ها و لوکوموتیوها به بخش خصوصی واگذر شود.

سرپرست بانک مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی 78 هزار و 917 واحد نهضت ملی مسکن به مبلغ 25 هزار و 952 میلیاردتومان در آن بانک خبر داد.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، از سیستمی شدن ثبت سفارش کالای استراتژیک برنج خبر داد.

بررسی ها نشان می دهد در تهران با پرداخت 200 میلیون تومانی می توان یک سوییت رهن کرد.

بانک ملت در اردیبهشت ماه امسال بیش از 47.818 میلیارد ریال و در دوره دوماهه ابتدای امسال نزدیک به 93.338 میلیارد ریال به سپرده های سرمایه گذاری سود پرداخت کرده است.

گرگان - برداشت گندم و جو از مزارع گلستان آغاز شده و کشاورزان مشغول درو خوشه های طلایی هستند.