یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند کشتی گندم به مجموع تناژ 71 هزار و 500 تن در اسکله 14 بندر شهید رجایی پهلودهی و کار تخلیه آن آغاز شده است.

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تشکیل نخستین میز تخصصی کیوی در استان خبر داد و گفت: کشاورزی دانش پایه منجر به توسعه و رونق تولید می‌شود.

«محمدرضا فرزین» رئیس‌کل بانک مرکزی به‌منظور دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های صندوق بین‌المللی پول، تهران را به مقصد واشنگتن ترک کرد.

هفته گذشته وزیر اقتصاد در نامه ای به شورای نگهبان خواستار تسریع در تایید قانون مالیات بر سرمایه شده و این قانون را برای مدیریت شرایط اقتصادی حیاتی شمرد.

پس از نزدیک به 4 سال واردات گاز از ترکمنستان از سر گرفته می شود و این می تواند آغازی بر هاب گازی شدن ایران در منطقه باشد.

گرمسار - فرماندار گرمسار با اشاره به کاهش 60 درصدی نزولات جوی در بالادست حبله رود گفت: تا حصول نتیجه، پیگیر حق آبه مردم گرمسار خواهیم بود.

نکته مهم برای روز سه شنبه افزایش حجم و ارزش معاملات است و اگر این فاکتور مهم انجام شود، شاهد آغاز روند صعودی خواهیم بود واگرنه باز هم بازار نوسانی خواهد شد.

سرپرست وزارت صمت گفت: با همکاری مؤثر بانک مرکزی، تأمین ارز صنایع به‌ویژه صنایع خودرو بدون هیچ وقفه‌ای ادامه دارد، ضمن اینکه واردات خودرو با رفع موانع عملیاتی و ترخیص این خودروها تسریع شده است.

توانمندسازی و توجه به نقش مردم و جوامع محلی در حفاظت از منابع طبیعی موجب می شود آنها چشم انداز و سیاست ها و ماموریت های کلان کشور را درک کنند.

طرح نهضت ملی مسکن بر اساس نظرات کارشناسی و با بهره گرفتن از تجربیات و رفع اشکالات گذشته در حال انجام است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: سفرا باید در حوزه بازاریابی در کشورهای مختلف فعالتر شوند تا صادرات با مشکل مواجه نشود که در این باره وزارت امور خارجه باید گزارش ارائه دهد.

تجارت خارجی کشور در دو ماهه امسال به 25 میلیون و 732 هزار تن و به ارزش 15 میلیارد و 454 میلیون دلار رسید.

شاهرود - رئیس اداره جهاد کشاورزی شاهرود با اشاره به پیش‌بینی برداشت 31 هزار تن زردآلو از باغات شهرستان، گفت: بیشتر حجم این میوه به مصرف تازه خوری می‌رسد.

قیمت دلار در بازار مبادله ارز و طلا نسبت به دیروز با تفاوت اندکی مواجه شده است.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: در دولت سیزدهم استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را که در کاهش انتشار کربن نقش مهمی دارد به‌صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

سمنان - معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه طرح شناسنامه‌دار کردن باغات استان در دست اجرا است، گفت: 748 شناسنامه برای باغات استان صادر شده است.