یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر نفت با بیان اینکه به‌زودی قرارداد گازی میان ایران و ترکمنستان به امضا خواهد رسید، گفت: بر اساس این قرارداد واردات روزانه 10 میلیون مترمکعب گاز از ترکمستان در همین ماه آغاز می‌شود.

الزام به تجدید ارزیابی شرکت‌ها از محل دارایی‌های می‌تواند کمک بزرگی در جهت رشد بازار سرمایه، جلوگیری از نوسان‌های ناگهانی و حفظ حقوق سهامداران باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر فعال سازی توافق نامه ترانزیتی عشق آباد و تردد روزانه 600 واگن در مرزهای سرخس و اینچه برون از تدوین سند جامع حمل و نقلی جامع بین ایران و ترکمنستان خبر داد.

فدراسیون واردات ایران طی نامه‌ای به قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی خواستار رفع مشکلات ثبت سفارش چای شده است.

محرابیان گفت: مصرف برق از 61 هزار مگاوات افزایش پیدا کرده و نزدیک به 13 درصد نسبت به سال گذشته افزایش مصرف در مدت مشابه را داریم.

مدیرکل دفتر خدمات شورای رقابت گفت: اگر نهاد ناظر به عنوان یک تنظیم گر به بازارهای انحصاری ورود نکند عملاً شرایط اقتصاد از حالت رفاه حداکثری خارج می‌شود.

رئیس مدیریت انرژی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: در سال 1401 نسبت به متوسط عملکرد سال های 1390 تا 1398، معادل بیش از 205 هزار بشکه نفت خام، ارتقاء عملکرد انرژی داشته است.

بانک تجارت در ادیبهشت ماه امسال با پرداخت بیش از پنج هزار فقره تسهیلات ازدواج و 658 فقره تسهیلات فرزندآوری نقش مهمی در حمایت از جوانان ایرانی ایفا کرد.

شرکت ملی نفت ایران با 1683 هزار میلیارد تومان بدهی و 1943 هزار میلیارد تومان دارایی، بدهکارترین و پردارایی‌ترین شرکت دولتی اصلی و مادرتخصصی در سال 1400 بوده است.

بازار سرمایه امروز توانست با وضعیت مثبت و صعودی مواجه شود و به جایگاه 2 میلیون و 288 هزار واحد برسد.

سخنگوی صنعت برق از هدف‌گذاری وزارت نیرو برای کاهش 1000 مگاواتی مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: برنامه‌های مدیریت مصرف برق در بخش اداری از 16 خردادماه آغاز خواهد شد.

جلسه ستاد بودجه برگزار شد که در این جلسه بر فرهنگ‌سازی برخی از تبصره‌های قانون جهت توسعه زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل تأکید شد.

هاتف سیدپور گفت: دو و سه سال اخیر با یک سرکوب قیمتی مواجه شده است، بورس ایران در این سالها به اندازه تورم داخلی و حتی تورم حداقلی که دولت آن را اعلام می‌کند، رشد نکرده است.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: عباس علی آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی اعلام شد

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت رونق ساخت و ساز مسکن، از طریق جذب نقدینگی مردم و هدایت تسهیلات بانکی به سمت تولید، موجب کاهش تورم می شود.

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز 9 خرداد ماه 1402 اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به 30 میلیون و 951 هزار تومان رسید؛ البته حباب این سکه روی رقم 7 میلیون و 396 هزار تومان است.