شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

در حال حاضر 938 هزار و 461 نفر از جمعیت فارغ‌التحصیلان کشور، بیکار هستند که سهم آنها از کل بیکاران کشور در حدود 40 درصد است که نسبت به سال 1400 افت 0.3 درصدی را نشان می دهد.

یک مقام مسئول از افزایش تعداد رایزنان بازرگانی به 30 نفر ظرف چند ماه آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر مراکز تجاری ایران در خارج از کشور به بیش از 40 مرکز رسیده است.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت از تامین ارز صنایع خودرو و قطعه سازی در سال جاری خبر داد.

بیرجند - نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن با بیان اینکه رهبری بر ساخت مسکن محرومان تأکید داشته و آن را جزو اولویت‌ها برشمرده اند، گفت: در حال حاضر 70 هزار واحد مسکن محرومان در حال ساخت است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرویلا، آزادراه قزوین - کرج - تهران محدوده‌های پل فردیس و وردآورد، آزادراه ساوه - تهران خبر داد.

رضا نواز گفت: هیچ برنامه جدیدی برای سهمیه بندی بنزین وجود ندارد.

رضانواز سخنگوی صنف جایگاه‌داران گفت: بیش از یک‌سال است که سهمیه بنزین با نرخ آزاد در کارت‌های سوخت شخصی، 150 لیتر است و هیچ تغییری در سهمیه‌بندی و یا تغییر قیمت بنزین، نداشته‌ایم.

نژاد آرین به عنوان نژادی بومی به دلیل شرایط جسمی که دارد نمی‌تواند بیش از یک کیلو و 100 گرم وزن بگیرد. از این رو در بخش جوجه ریزی باید محاسبات آماری دقیق انجام شود.

شهباز حسن پور گفت: با توجه به آغاز مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو بسیاری سعی دارند با فروش سهام خود نسبت به ثبت‌نام خرید خودرو اقدام کنند.

معاون شهرسازی و معماری گفت: حدود 10 درصد زمین‌های شهری احتکار شده است و دولت به دنبالساخت و ساز در زمین های احتکار شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ثبت حدود 10 هزار پلاک هواپیما بدون سرنشین خبر داد.

شرکت های کشت و صنعت در صورت عدم اجرا برنامه آبیاری نوین، هزینه آب بهای آنها به بالاترین نرخ آب کشاورزی منطقه خواهد رسید.

یارانه نقدی و معیشتی یا کالابرگ الکترونیکی در برنامه هفتم توسعه برای خانوارهای تحت حمایت نهادهای حمایتی تاکید شده است.

بنا بر ماده 152 برنامه هفتم توسعه هرگونه بهره برداری چوبی از جنگل ها ممنوع است.

بررسی های میدانی نشان می دهد مستاجران سرگردان برای پیدا کردن مسکن با قیمت مناسب هستند اما صاحبخانه ها داشتن آسانسور را بهانه ای برای افزایش اجاره بها می دانند.

ورود محصول از مناطق ویژه تولید و صادرات گلخانه ای به سرزمین اصلی مشمول مقررات واردات و مالیات ارزش افزوده خواهد بود.