شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مساله حقابه ها موضوع بسیار مهمی است. کشورها برای امرار معاش به کشاورزی وابسته هستند و مدیریت مطمئن آب یک عامل حیاتی برای هر گونه پیشرفتی محسوب می شود.

یک کارشناس حوزه اقتصاد گفت: قیمت غیر رقابتی محصولات کشاورزی هزینه زیادی به زنجیره تولید تحمیل می کند؛ بنابراین نمی توان انتظار توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را در کشور انتظار داشت.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در آزادراه‌های کرج - قزوین، قزوین - کرج و محور شهریار - تهران خبر داد.

وظایف دولت در قبال کشاورزانِ تولیدکننده محصولات اساسی و در رأس آنها گندم موظف به اعمال انواع حمایت‌های مستقیم کشاورزان از کشاورزان بدون هیچ قید و شرطی است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در سال جاری و تا سوم خرداد حدود 2 هزار و 500 واحد تکمیل شده به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفر یارزلو گفت: امسال 87550 نفراز حجاج بیت‌الله الحرام از 21 فرودگاه کشور به دو فرودگاه در عربستان یعنی جده و مدینه منوره منتقل خواهند شد

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی 11 تا 31 خرداد ماه روز چهارشنبه سوم خردادماه آغاز می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد جز تسهیلات تکلیفی مانند وام ازدواج و فرزندآوری دریافت مابقی وام‌ها به صورت فوری برای مردم به شدت محدود شده و تنها افرادی می‌توانند وام بگیرند که رسوب پول داشته باشند.

محرابیان وزیر نیرو گفت: امروز اولین روز اجرای طرح پاداش کاهش مصرف برق بود که طبق اعداد دیسپاچینگ 798 مگاوات صرفه جویی در مصرف برق را داشتیم.

در حال حاضر شاهد چرخش نقدینگی در تک سهم ها بوده و باید به احتیاط نمادهای مثبت را رصد کرد.

رئیس‌کل بانک مرکزی بر لزوم تسهیل در پرداخت تسهیلات خرد از سوی بانک ها تاکید کرد و گفت: تامین مالی عامه مردم از طریق نظام بانکی است و مردم برای دریافت تسهیلات نباید با سختی مواجه شوند.

در همایش ملی بهره‌وری ایران تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین سازمان تأمین اجتماعی و سازمان ملی بهره‌وری به امضا رسید.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که گازهای مشعل این مجموعه به‌منظور کاهش آلایندگی‌های موجود و برای حفظ محیط زیست عسلویه در آینده نزدیک در قالب مزایده فروخته می‌شوند.

معاون امور بین الملل بانک مرکزی جزییات پنجاه و یکمین اجلاس اتحادیه پایاپای آسیایی در تهران را تشریح کرد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تشکیل ستاد مدیریت بحران برای پیشگیری و کنترل حریق در ستاد و استان‌ها با مدیریت فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی خبر داد.

بارش‌های 8 ماه اخیر بارش سال زراعی در 6 استان کشور را به صورت 100 درصدی تامین کرد.