شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

احمد حیدری گفت: پیش از وقوع انقلاب اسلامی در کشور ظرفیت تولید برق در ایران کمتر از 7 هزار مگاوات بود، اما اکنون ظرفیت تولید برق به بیش از 91 هزار مگاوات یعنی 13 برابر رسیده است.

ایران3 برابر میانگین جهانی مصرف انرژی دارد و سوخت‌های فسیلی از جمله گاز و فرآورده‌های نفتی این شدت بالاتراست و سالانه 80 میلیون یارانه سوخت پرداخت می شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها از 670 هزار هکتار آغاز شده و در حال حاضر از 4 میلیون و 200 هزار هکتار عبور کرده است.

فرهیدزاده رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: چنانچه شرکت‌های تولید کننده خودروهای مونتاژی رقم‌های بیشتر از مصوبات شورای رقابت درخواست کنند مردم می‌توانند شکایت کنند.

فائو به دو سایت ایرانی سیستم کشت زعفران مبتنی بر قنات در گناباد و سیستم تولید انگور در دره جوزان را به عنوان نظام‌های میراث کشاورزی مهم جهانی گواهینامه رسمی اعطا کرد.

گمرک ایران در بخشنامه ای اعلام کرد که خودروهای متوقف در گمرکات پس از صدور اخطاریه متروکه حساب می شوند.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: خطوط حمل و نقل دریایی دردریای خزرظرف ماه‌های گذشته تجهیز شده وهم اکنون این ناوگان با26فروندشناور جنرال کارگو، ظرفیت حمل 3600 تی‌ای‌یو را دارد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تاکید کرد: دبیرخانه روتردام باید در سازمان ایجاد شود و مصوبات و سایر امور و همکاری در چهارچوب کنوانسیون روتردام به جد پیگیری شود.

معاون وزیر نیرو از ابلاغ نظام‌نامه پژوهش، فناوری و نوآوری وزارت نیرو خبر داد و گفت: مجوز جذب هزارنخبه در مجموعه صنعت آب و برق توسط وزیر نیرو از هیئت دولت دریافت شده که ماه جاری اجرایی می شود.

رئیس سازمان حمایت گفت: چنانچه شرکت‌های تولید کننده خودروهای مونتاژی رقم‌های بیشتر از مصوبات شورای رقابت درخواست کنند مردم می‌توانند شکایت کنند.

برنامه هفتم توسعه درحالی در هفته جاری با حضور معاون اول رئیس‌جمهور رونمایی شد که صندوق توسعه ملی شش پیشنهاد در زمینه رابطه دولت و این صندوق درمورد درآمدهای نفتی طی برنامه ارائه کرده است.

شرکت گاز استان تهران از پروژه شبیه‌سازی ورود به منهول از طریق واقعیت مجازی رونمایی کرد.

در معاملات امروز شاخص کل رشد حداقلی در محدوده 12 هزار واحدی را ثبت کرد اما همچنان نمادهای صف خرید در وضعیت خوبی قرار دارند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان امروز در گفتگوی تلفنی با وزیر حمل ونقل عراق ضمن بررسی آخرین روند پروژه شلمچه به بصره و برگزاری اجلاس وزرای حمل ونقل گفتگو کردند.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: وزارت راه و شهرسازی 50 هزار هکتار از اراضی در مالکیت خود را در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار داده است.

جوهری گفت: سهم سی ان جی در سبد سوخت کشور رو به کاهش است به طوری که در سال گذشته سهم سی ان جی در سبد سوخت 20 درصد بود که در سال جاری به 17 درصد رسیده است.