شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

عضو انجمن فولاد با اشاره به خسارت 3 میلیارد دلاری فولاد در 1401 به دلیل محدودیت‌های انرژی گفت: هنوز توافقی بین وزارت‌خانه‌های صمت و نیرو در مورد نحوه اعمال محدودیت برق صنایع صورت نگرفته است.

وزیر نیرو برخورداری از هزاران میلیارد تومان پاداش کاهش مصرف را حق تمامی خانوارهای ایرانی دانست و تأکید کرد: این پاداش برای خاموش کردن یک کولر گازی در مناطق گرمسیر به یک میلیون تومان می‌رسد.

وزیر اقتصاد با اشاره به تاکید رئیس جمهور در جلسه هیات دولت، گفت: دستگاه‌ها مکلف شدند تمام مجوزها، استعلام‌ها و آزمایش‌ها در حوزه تجارت و گمرک را ظرف مدت هفت روز صادر کنند.

عضو هیات مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد بیش از 5 هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی و 4 هزار و 641 فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه توسط این بانک در سال گذشته خبر داد.

قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (اول تا هفتم خرداد) از سوی بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

معدن فقط در فعالیت‌های معدنی محدود نمی‌شود و ایجاد زیرساخت‌های انرژی و ارائه راهکار برای مسائل زیست محیطی و برعهده معدن است و این موضوعات از معدن یک مگاصنعت ساخته است.

انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در بیانیه‌ای اعلام‌کرد: شائبه افزایش 2 تا 3 برابری قیمت برخی محصولات لوازم خانگی داخلی نسبت به قیمت جهانی محصولات مشابه برندهای خارجی صحت ندارد.

ستاد تنظیم بازار با افزایش 30 درصدی نرخ جابجایی کالا در بخش حمل و نقل عمومی جاده موافقت کرد.

کمیته محاسبات عمومی پاکستان هشدار داد: در صورتی که این کشور ساخت خط لوله انتقال گاز ایران پاکستان را آغاز نکند، باید 18 میلیارد دلار به ایران جریمه پرداخت کند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده در تارنمای شرکت تسلا، این شرکت برای فروش خودروهای مدل 3 خود در آمریکا بیش از 1300 دلار تخفیف گذاشته است.

بر اساس دستور رئیس جمهور به وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر رسیدگی آنی به مساله گندم کاران، جلسه شورای قیمت گذاری تشکیل شد اما پس از 3 ساعت مذاکره، بدون نتیجه پایان یافت.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در تشریح اقدامات این سازمان در دفتر املاک گفت: در سال 1401 بیش از 10 هزار هکتار زمین مازاد دستگاه‌های اجرایی و دولتی شناسایی شد.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: محور هراز مسیر رفت و برگشت از ساعت 7 تا 16 مسدود است.

سازمان حمایت در نامه ای به مونتاژکاران ضمن تاکید بر رعایت قیمت های اعلامی از سوی شورای رقابت و عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه تاکید کرد که عدم رعایت مصوبه به منزله گرانفروشی است.

مستاجران برای اجاره یک خانه که با بودجه همخوانی داشته باشد به اطراف تهران کوچ کرده اند.

معاون وزیر نیرو گفت: با هماهنگی وزارت صمت، سازمان استاندارد و ساتبا، تمامی گریدهای کمتر از A از برچسب انرژی لامپ‌های الکتریکی حذف می‌شود.