شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

نخستین معامله‌ی برق تجدیدپذیر در مراسم رونمایی از تابلو «برق سبز» در بورس انرژی ایران با عاملیت کارگزاری بانک تجارت به انجام رسید.

ماده 146 برنامه هفتم توسعه، وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کرده برنامه «تولید بهینه الگوی کشت محصولات اساسی و منتخب» را هر سال یک ماه پیش از فصل کشت در هر دشت تعیین کند.

به تازگی اخباری مبنی بر بدمسکنی مستاجران رواج پیدا کرده است و این پدیده ها تحت فشار افزایش غیر منطقی اجار بها تحمیل شده است.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران گفت: دو فروند نفتکش 750 هزار بشکه‌ای از دیگر پروژه‌های این شرکت است که برای کارفرمای خارجی ساخته شده است و دو فروند دیگر در دست ساخت است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: فرودگاه «سلام» به طور اختصاصی برای اعزام حجاج و زائران عتبات عالیات در نظر گرفته شده است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور ضمن اعلام مسدود بودن محور هراز تا 9 خرداد به دلیل انجام عملیات راهداری از ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج محدوده پل فردیس در برخی از مقاطع خبر داد.

خیراله خادمی گفت: تکمیل 4 کریدور ریلی به منظور اتصال به شبکه حمل و نقل کشورهای همسایه و همچنین تغییر مد حمل‌ونقل از جاده‌ای به ریلی در اولویت قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از نحوه خصوصی سازی در راه‌آهن طی ادوار گذشته گفت: برخی واگذاری‌ها به گونه‌ای است که اختصاصی سازی انجام شده اما این روند را اصلاح خواهیم کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از خردشدن مستمر اراضی کشاورزی گفت: تأمین امنیت غذایی در گرو حفظ اراضی کشاورزی بوده و اگر این زمین ها ساماندهی نشوند غذای 85 میلیون نفر باید وارد شود.

اهواز - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه خوزستان تأمین کننده گندم 12 میلیون نفر در کشور است، گفت: خرید تضمینی گندم از مرز یک میلیون و 636 هزار تن گذشت.

آیین بدرقه اولین گروه از زائران سرزمین وحی از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شامگاه سه‌شنبه دوم خردادماه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

آیین بدرقه اولین گروه از زائران سرزمین وحی از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شامگاه سه‌شنبه دوم خردادماه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

مجلس مصوبه هیت وزیران مبنی بر تثبیت نرخ ارز و تعیین نرخ تسعیر ارز جهت قیمت گذاری کالاها توسط بانک مرکزی را ابطال کرد.

تبریز - رئیس اتاق اصناف کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، نرخ جدید شیر خام را کیلویی 15 هزار تومان اعلام کرده ولی شرکت‌های لبنی اعتنایی به این قیمت مصوب ندارند.

رئیس‌کل بانک مرکزی از توسعه روابط پولی با روسیه سخن گفته و تاکی کرد: هر دو بر سر توسعه‌ی روابط پولی مشترک اتفاق نظر جدی داشتیم و بر همین اساس نقشه‌ی راه عملیاتی را تنظیم کردیم.

برای اینکه بتوان بازار سرمایه را در معاملات فردا رصد کرد نیاز مبرم به اندازه گیری حجم و ارزش معاملات است.