شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس کل بانک مرکزی روسیه فردا به تهران می‌آید تا ضمن شرکت در اجلاس اتحادیه پایاپای آسیایی، مذاکراتی درباره اسناد و توافقات امضاء شده با مسئولان بانک مرکزی ایران داشته باشد.

معاملات امروز بازار سرمایه با رشد حداقلی شاخص کل بورس و رشد حداکثری نمادهای متوسط همراه شد.

رشت - مدیرکل شیلات گیلان از راه اندازی 35 تعاونی استخر شنی در استان خبر داد و گفت: گیلان در بخش تولید بچه ماهی و رها سازی در خزر مقام نخست کشور را دارد.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی، رئیس کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در اختتامیه این همایش 28 ادریبهشت ماه گفت: رویکرد توسعه محوری اخیر بیمه دی موجب رشد همه جانبه این شرکت خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: تجارت غیرنفتی ایران و اندونزی در سال گذشته به حدود یک میلیارد دلار رسید که حدود 847 میلیون دلار سهم صادرات و 119 میلیون دلار سهم واردات بوده است.

بسیاری از کشورها در سراسر جهان، در بحبوحه واکنش‌های منفی به دلار، در حال افزایش ذخایر طلای خود هستند.

رشت - معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور از اختصاص 90 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی ذخایر ماهیان خبر داد و گفت: 500 میلیون قطعه بچه ماهی برای پایداری تولید هدفگذاری شده است.

امروز نامه‌ای از سوی انجمن لبنی کشور منتشر شد که در آن از تولیدکنندگان این صنعت خواسته شده تا قیمت محصولات لبنی را بر پایه قیمت جدید شیر خام تعیین و عرضه کنند.

مدیرعامل بورس انرژی گفت: بازار انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان مورد استقبال قرار گرفته و انتظار می‌رود ارزش آن تا سال 2030 به 2 هزار میلیارد دلار برسد.

رئیس گروه فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری از پایان اولین جشنواره هوانوردی عمومی خزر تا کویر با رکورد 6ساعت پرواز گروهی بدون توقف خبر داد.

وزیر نفت شیوه‌نامه جذب سرمایه‌گذار به‌منظور افزایش پایداری تأمین گاز طبیعی با اولویت مشترکان عمده و نیروگاه‌ها را ابلاغ کرد.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از مهلت دو هفته‌ای به شرکت‌های هواپیمایی برای حذف پروازهای چارتری از تهران به شش مقصد پرتردد و بالعکس خبر داد.

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز ز یک خرداد ماه 1402 اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به 32 میلیون و 601 هزار تومان رسید؛ البته حباب این سکه روی رقم 8 میلیون و 98 هزار تومان است.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر گفت: صنایع موظف هستند تا یک درصد از برق مورد نیاز خود را از انرژی های تجدید پذیر تامین کند.

علی اکبر محرابیان گفت: استفاده از انرژی های تجدید پذیر می تواند به تامین برق کشور کمک کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازار سرمایه این آمادگی را دارد که هم در قالب صندوق پروژه و هم در قالب ابزارهای مختلف بدهی در کمترین زمان ابزارها را در اختیار صنعت برق قرار بدهد.