شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

با گذشت دو ماه از توقف صادرات نفت کردستان عراق از بندر جیهان ترکیه، هیچ نشانه‌ای از شروع دوباره جریان انتقال نفت از اربیل به آنکارا به چشم نمی‌خورد.

شهریار افندی زاده گفت: در حال حاضر در مسیرهای واقع در کریدورهای ترانزیتی عبوری از کشور شیوه‌های ترکیبی با تأکید بر ارتقای ظرفیت ترانزیتی کشور در دست عملیاتی شدن است.

خاندوزی گفت: برنامه اقتصادی کوتاه مدت دولت تحت عنوان بسته سیاست‌های مهار تورم و رشد تولید با اجماع نظر بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه نهایی شد.

در انقلاب امروز که برخی آن را به اشتباه انقلاب صنعتی چهارم نام نهاده اند، دیگر سرمایه دار نه نیاز به نیروی بازو و نه نیاز به مهارت و حتی نه نیاز به مغز متفکر انسان دارد.

با بارگیری 42 هزار و 690 تن کلینکر سیمان صادراتی در راه آهن لرستان، رکورد 10 ساله تناژ بارگیری شکسته شد.

ابر پروژه رشت - آستارا پس از 20 سال ساخته خواهد شد و قرار است درآمد سالیان این پروژه 20 میلیارد دلار باشد.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: پاداش صرفه‌جویی مشترکین را در قبض‌هایشان لحاظ خواهیم کرد.

نحوه اجرا و مشارکت مشترکان برق در نخستین روز اجرای طرح پاداش مشترکان خانگی برق با حضور دو تن از مدیران ارشد صنعت برق کشور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری رسانه ملی مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی ها نشان می دهد که مردم برای اجاره در تهران حداقل باید 180 میلیون رهن و 2 میلیون و 400 هزار تومان اجاره پرداخت کنند.

مساله حقابه ها موضوع بسیار مهمی است. کشورها برای امرار معاش به کشاورزی وابسته هستند و مدیریت مطمئن آب یک عامل حیاتی برای هر گونه پیشرفتی محسوب می شود.

یک کارشناس حوزه اقتصاد گفت: قیمت غیر رقابتی محصولات کشاورزی هزینه زیادی به زنجیره تولید تحمیل می کند؛ بنابراین نمی توان انتظار توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را در کشور انتظار داشت.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در آزادراه‌های کرج - قزوین، قزوین - کرج و محور شهریار - تهران خبر داد.

وظایف دولت در قبال کشاورزانِ تولیدکننده محصولات اساسی و در رأس آنها گندم موظف به اعمال انواع حمایت‌های مستقیم کشاورزان از کشاورزان بدون هیچ قید و شرطی است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در سال جاری و تا سوم خرداد حدود 2 هزار و 500 واحد تکمیل شده به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفر یارزلو گفت: امسال 87550 نفراز حجاج بیت‌الله الحرام از 21 فرودگاه کشور به دو فرودگاه در عربستان یعنی جده و مدینه منوره منتقل خواهند شد

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی 11 تا 31 خرداد ماه روز چهارشنبه سوم خردادماه آغاز می‌شود.