شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

هفتمین شورای عالی مسکن، سقف اجاره بهای سال جاری را برای تهران 25 درصد و برای سایر شهرها 20 درصد تصویب کرد.

سازمان بنادر و دریانوردی از راه اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل‌علی امارات در نیمه نخست امسال خبر داد.

محسن خجسته مهر از کشف 16 بلوک جدید نفتی خبر داد و گفت: ایران رتبه اول در تولید نفت وگاز جهان را به خودش اختصاص داده است.

انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران در نامه ای به بانک مرکزی اعلام کرد، هیچ ارزی به 200 هزار روغن خام رسوبی در بنادر کشور تعلق نگرفته و واردکنندگان در انتظار تخصیص ارز برای ترخیص آن ها هستند.

انگلیس می‌گوید بن‌بست در توافق برای بالا بردن سقف بدهی عمومی آمریکا بین دولت و کنگره بسیار ویرانگر است.

اتحادیه ملی مصرف‌کنندگان ایتالیا اعلام کرده است که بیش از یک سوم خانوارها در این کشور طی سال گذشته شاهد بدتر شدن اوضاع مالی‌شان بوده‌اند.

رئیس سازمان حمایت گفت: در سال 1401 بیشترین تعداد پرونده قاچاق مربوط به کالاهای دخانیات با 37 درصد، موارد خوراکی با 20 درصد، اقلام آرایشی با 16 درصد و خودرو و لوازم یدکی با 7 درصد بوده است.

بررسی آخرین قیمت خودروهای تولید داخل در بازار آزاد نشان می دهد که کف قیمتی 355 میلیون تومان و سقف قیمتی 970 میلیون تومان بوده است.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: نقدینگی تنها بین طبقات مختلف دارایی جابجا شده و از بازار سرمایه خارج نمی‌شود، لیکن انتشار آمار غیردقیق، موجب تفسیر اشتباه در بازار شده است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از انجام مذاکرات اولیه این سازمان با رئیس کل بیمه مرکزی برای همکاری مشترک در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد.

رئیس جمهور با انتقاد از تبعیض در تسهیلات‌دهی برخی بانک‌ها، تأکید کرد: سازمان‌ها و نهادها موظفند بدون هرگونه اعمال تبعیض میان مردم، امکانات خود را در جهت نفع عمومی به کار گیرند.

افزایش قیمت دلار در 6 ماهه دوم سال 1401 باعث کاهش سودآوری نمادهای صنایع غذایی بورس شده است.

«سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی برای حضور در اجلاس سالیانه بانک توسعه اسلامی (IsDB) به جده عربستان سفر کرده است.

تبریز - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: 40 درصد سدهای استان آب دارند و 60 درصد ظرفیت سدها خالی است.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی با اشاره به بدهی 140 میلیارد دلاری دولت و بخش خصوصی به این صندوق گفت: اگر همه درآمدهای نفت و گاز به صندوق واریز شود اندازه 10 سال گذشته برای دولت درآمدزایی می کنیم.

رئیس سازمان بازرسی گفت: صندوق توسعه ملی 8 حساب ارزی دارد که ارزش بعضی از این ارزها دائماً در مقابل دلار کاسته می‌شود که در همین حین حدود 8 میلیارد دلار از سرمایه صندوق آب شده است.