شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

یک کارشناس اقتصادی گفت: به طور کلی دولت شاید بتواند در کوتاه مدت بر مکانیسم قیمت‌ها تأثیرگذار باشد اما واقعیت این است که دولت در بلند مدت چاره‌ای جز تبعیت از قیمت و بازار را ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: کاهش قیمت ارز، کاهش اندک تقاضا و فروش طلا برای ثبت نام خودرو باعث شده قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی نزولی شود.

آیا دولت با تجدیدنظر در رای شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی در حوزه نرخ 15 هزار تومانی گندم موافقت می کند؟

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تازه‌ترین وضع طرح‌ها و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز طبیعی را تشریح کرد.

معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه سیاست شفاف‌سازی مراودات و قراردادهای دولتی در دومین اطلاعیه خود، فهرست منتخبین و اولویت‌دهی تخصیص ارز کالاهای کشاورزی را منتشر کرد.

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: هفته گذشته مجوز رسمی تولید کیت مولتی پلکس تشخیص لکه سفید میگو را از سازمان دامپزشکی دریافت کردیم.

میری لواسانی تاکید کرد؛ پتروشیمی پردیس می‌تواند به الگویی سرآمد در حوزه مدیریت‌ریسک و دانش ایمنی‌فرایند، در کلاس جهانی تبدیل شود.

برنامه ممیزی اجباری دولت های عضو سازمان بین‌المللی دریانوردی با پایان یافتن همه‌گیری ویروس کرونا، از سر گرفته شده و قرار است در جمهوری اسلامی ایران نیز تیرماه 1403 اعمال شود.

وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد که دولت در سال جاری برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان و آرد خبازی ندارد.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به اینکه به زودی ساخت 6 هزار مگاوات تجهیزات خورشیدی در سال آغاز خواهد شد، گفت: توسعه 1500 مگاواتی تجهیزات نیروگاه خورشیدی در دستور کار قرار دارد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از تامین 30 هزار و 520 هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

برخی فعالان در حوزه رمزارزها با سوءاستفاده از عنوان «صرافی» به ویژه در فضای مجازی، قصد تحصیل وجاهت و مشروعیت داشته و از این طریق نسبت به جلب اعتماد عمومی اقدام می‌کنند.

سازمان ملی استاندارد ایران تسهیلات ویژه ای برای تولیدکنندگان و واردکنندگان ابلاغ کرد که پس از ابلاغ، توسط اداره‌های کل استاندارد استان‌ها وارد فاز اجرایی شد.

ششمین جلسه شورای اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی به میزبانی بانک ملت و با حضور مسعود نصراصفهانی رییس هیات مدیره بانک ملت و... برپا شد.

وزیر اقتصاد گفت: در مورد تسهیل فرایند حج چه از جهت مسائل بانکی و چه از جهت موضوع پروازها و همچنین رفت و آمد تجار ایرانی با طرف عربستانی گفتگو کردیم و این موضوع مورد استقبال آنها قرار گرفت.

طبق اطلاعیه سامانه جامع تجارت، استفاده از شناسه کالا در ثبت‌سفارش واردات برخی از تعرفه‌ها الزامی شد.