شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر راه و شهرسازی کشورمان طی سفر به امارات با وزیر حمل و نقل قطر دیدار و درباره گسترش روابط دو کشور در حوزه حمل‌ونقل مذاکره کرد.

برنامه‌ها و اقدامات جامع شرکت توانیر در راستای مدیریت مصرف برق، حفظ پایداری و عبور از اوج بار تابستان 1402 تشریح شد.

عضو اتاق تهران گفت: تفکیک وزارت صمت به منزله دشمنی تجارت با تولید نیست، بلکه قرار است حوزه تجارت تخصصی‌تر مدیریت و چه بسا برای توسعه صادرات غیرنفتی کشور گام مؤثری برداشته شود.

سرپرست بانک مسکن از انعقاد قرارداد 243 هزار و 134 واحد مسکونی به مبلغ 82 هزار و 752 میلیاردتومان در آن بانک خبر داد.

مدیرعامل برق حرارتی گفت: میانگین رقم آمادگی تولید نیروگاه‌های حرارتی دنیا در فصل تابستان حدود 95 درصد است، اما این رقم در کشورمان به 98 درصد افزایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی در کنفرانس راه آهن خاورمیانه در ابوظبی با اعلام آمادگی از مشارکت سرمایه گذاران و مؤسسات مالی و اعتباری در پروژه‌های بزرگ حوزه حمل و نقل ریلی و بندری در ایران استقبال کرد.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن گفت: راه‌آهن به عنوان یک دستگاه از منظر اقتصادی بیشترمخاطب بخش اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و ماوظیفه داریم این بیانیه را درحوزه ریلی طراحی وعملیاتی کنیم.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از بارش باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، مازندران، گلستان و گیلان خبر داد.

همزمان با سی و چهارمین نمایشگاه بین اللملی کتاب تهران، پویش سراسری «نذر کتاب» توسط بانک ملی ایران برگزار می شود.

تربت حیدریه سرپرست وزارت جهادکشاورزی گفت: تولیدکنندگان دام و طیور نگران مازاد تولید نباشند، مشروط به اینکه نیاز کشور تأمین شود، بر همان اساس مجوز صادرات را برای همیشه باز می‌کنیم.

اولین جشنواره هشت فرمان مقام معظم رهبری مدظله‌العالی درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار می شود.

ارزش معاملات خرد تاکنون حداقلی بوده و در جایگاه 6,820 میلیارد تومان قرار دارد، 341 نماد مثبت، 84 نماد صف خرید، 157 نماد منفی و 57 نماد صف فروش هستند.

دولت هرساله مصوبه ای برای افزایش سقف اجاره بها دارد اما هنگام اجرا که می رسد به گفته املاکی های سطح شهر هیچ تضمینی برای اجرایی شدن آن وجود ندارد.

رشت - کشور برای خوداتکایی در تأمین برنج، نیازمند طرح علمی و دانش بنیان در عرصه کشاورزی بوده و با توجه به اینکه گیلان قطب کشاورزی است اجرای این طرح در این استان ضرورت دارد.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی قیمت گندم را مبنای تعیین قیمت برای سایر محصولات کشاورزی عنوان کرد و قیمت‌گذاری 32 قلم کالای مصرفی را متاثر از بهای گندم دانست.

براساس گزارشOECD، چین سال 2019 بیش از 185.9 میلیارد دلار در یارانه کشاورزی هزینه کرد به طوریکه این کشور را به بزرگترین یارانه دهنده کشاورزی تبدیل کرد.