شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

در سال‌های اخیر، پسماندهای کشاورزی به عنوان منبع مواد تجدیدپذیر مورد توجه قرار گرفته اند تا جایگزین منابع فسیلی برای تولید فرآورده‌های مختلف و پایه نفتی شوند.

رودبار - طی دو سه سال گذشته باغات شهرستان رودبار مورد هجوم آفت ملخ مراکشی قرار گرفته و وقت آن است به جای مبارزه شیمیایی، راه حل علمی و پژوهشی برای کنترل و مهار این آفت ارائه شود.

فروش متری مسکن در بورس یکی از راهکارها برای خانه دار کردن مردم بوده است اما این پروژه در سال های گذشته با شکست رو به رو شده بود.

مشهد مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: ماندگاری بی‌مورد برخی کالاها و عدم تعیین تکلیف در زمان خودش، منجر به رسوب در انبارها شده که باید توسط دولت هزینه زیادی برای نابودی آنها پرداخت شود.

در معاملات روز یکشنبه احتمالا در قدم اول نمادهای بزرگ‌تر بازار به سمت تعادل رفته و کم کم شاهد این اتفاق در نمادهای کوچک‌تر باشیم.

سازمان بورس جهت جمع کردن صف فروش و ایجاد بازار صعودی دو مصوبه مهم تصویب کرد.

شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در حاشیه بازدید از غرفه گروه بهمن در پنجمین نمایشگاه صنعت پخش بر رشد تولید خودروهای تجاری گروه بهمن تاکید کرد.

سمنان - رئیس اداره کنترل سیلاب اداره کل منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه اعتبارات 12 طرح آبخیزداری استان تخصیص یافت، گفت: هدف از اجرای این طرح‌ها کنترل هرزاب و تغذیه سفره‌های زیرزمینی است.

ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادرملو و معدنی و صنعتی گل گهر 3 شرکت برتر بودند که بیشترین فروش بازار فیزیکی بورس کالای ایران در هفته سوم اردیبهشت را به ثبت رساندند.

آنچه در روند برگزاری جلسات اخیرشورای قیمت گذاری به عنوان تنهامرجع تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی به وقوع پیوسته نشان از عدم رعایت موازین قانونی از سوی وزارت جهاد کشاورزی دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سالانه 2023 بانک توسعه اسلامی در جده عربستان سعودی با محمد الجدعان وزیر مالیه این کشور دیدار کرد.

وزیر اقتصاد در میزگرد بانک توسعه اسلامی راهکارهایی عملیاتی برای تسهیل در انتقال دانش، استفاده از بخش خصوصی و تامین مالی موثرتر پروژه‌ها از سوی بانک توسعه اسلامی ارائه داد.

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ضمن برشمردن موانع توسعه تجارت ایران و عربستان گفت: بهبود روابط تجاری با عربستان منجر به رشد مبادلات تجاری ایران با کشورهای عربی منطقه و جهان اسلام می شود.

اصفهان - مدیر منابع آب شهرستان گلپایگان از اصلاح و تعدیل 490 پروانه چاه کشاورزی در این شهرستان خبرداد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تمهیدات و تصمیم‌های مؤثر در دولت مردمی سیزدهم تعداد قابل توجهی از کارخانه‌هایی که به دلایل مختلف تعطیل شده بودند به مرحله جدید تولید بازگشتند.

بورس امروز با اصلاح غیرقابل انتظار 63 هزار واحدی روبرو شد تا نشان دهد برای صعود، خطرناکتر خواهد شد.