جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بانک مرکزی اصلاحیه «دستورالعمل محاسبه سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه مؤسسات اعتباری» مصوب شورای پول و اعتبار را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

تفاهم‌نامه همکاری بین بیمه کشاورزی با 4 اتحادیه دامی کشور در راستای گسترش فرهنگ بیمه و توسعه بیمه فراگیر منعقد شد.

سمنان - رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در سال گذشته 42 واحد صنعتی راکد استان با کمک‌های دستگاه قضایی و رفع مشکلات، به چرخه تولید بازگشتند.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: اگر ایران بخواهد جایگاه اعتباری در دنیا داشته باشد و سرمایه جذب کند، فقط باید صنعت نفت را گسترش دهد و این به وجود شرکت‌های داخلی وابسته است.

سونی اعلام کرده در 12 ماه پیش رو 25 میلیون دستگاه کنسول بازی پلی استیشن 5 راهی بازار خواهد کرد.

نخستین نشست تخصصی مزارع نوآوری با هدف برنامه‌ریزی برای آغاز فعالیت 46 مزرعه نوآوری در بهره‌وری از منابع آب و خاک و ایجاد 100 مزرعه نوآوری در سال 1402 برگزار شد.

همایش همکاری‌های صنعتی ایران و عراق در راستای توسعه روابط تجاری و صنعتی دو کشور در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: این شرکت پارسال 95 هزار میلیارد تومان سود خالص داشت و این رقم امسال از مرز 135 هزار میلیارد تومان می‌گذرد.

با توجه به اینکه هنوز قیمت خودروهای مونتاژی از سوی شورای رقابت تعیین تکلیف نشده، طبق اعلام وزارت صمت، در حال حاضر افزایش قیمت خودروهای مونتاژی در سامانه یکپارچه قانونی نیست.

اتاق بازرگانی تهران با استناد به گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول، توصیه‌هایی را برای مهار تورم مطرح کرده است.

سخنگوی وزارت صمت گفت: زمان اعلام نوبت تحویل خودرو برای متقاضیانی که در مدت تعیین شده (یعنی از 5 تا 10 اردیبهشت) نوع خودروی خود را تغییر دادند، اواسط هفته آینده خواهد بود.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: برای 1402 نسبت به دی ماه 1400 افزایش قیمت بلیت هواپیما در نظر گرفته شده اما تاکنون تصمیمی گرفته نشده است. پیشنهاد انجمن هواپیمایی افزایش 100 درصدی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال اعزام زائر از استان کرمانشاه به دلیل اینکه باند فرودگاه به طور کامل از بین رفته و باید جمع‌آوری شود انجام نمی‌شود.

عباس زاده از رونمایی سند زنجیره ارزش خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تولید واقعی محصولات پتروشیمی امسال با افزایش 10 میلیون تنی به 80 میلیون تن خواهد رسید.

رئیس سندیکای کاغذ و مقوا گفت: به دلیل تخصیص ارز ارزان‌تر به واردات کاغذ، برای مصارف دیگر مثل کاغذ ساندویچ، جعبه شیرینی و... استفاده می شود.

انتخابات هشتمین دوره هیات رئیسه اتاق اصناف ایران برگزار و اعضای هیئت رئیسه این اتاق مشخص شدند.