جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بسیاری از ما جمله ی «کارت‌خوان موجود است» را در نقاط مختلف بارها دیده‌ایم و در هر بار مراجعه به فروشگاه‌ها با تعدادی از دستگاه‌های کارت‌خوان مواجه شدیم که خدمات را به افراد ارائه می دهند.

مشاور وزیر و مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری گفت: در سال جاری پایلوت‌های هوشمند آبیاری را با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، حدود 2 هزار هکتار توسعه می‌دهیم.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: باید شورای راهبردی گیاهان دارویی در کشور با مرکزیت وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده و از ظرفیت‌های سازمان تات استفاده شود.

ایجاد کارخانجات فرآوری برنج با ظرفیت بالای 100 هزار تن، انجام کشت‌های قراردادی برای تأمین برنج مورد نیاز کارخانجات و مذاکره برای کشت فراسرزمینی از جمله اقدامات در حال انجام بازار برنج است.

بصره - زیرساختهای کریدور جدید آبی جنوب غرب ایران از طریق رودخانه اروند با رویکرد گردشگری و تجاری برای آغاز یک تحول اقتصادی در منطقه تکمیل شده است.

به گفته سخنگوی صنعت برق پاداش کاهش مصرف در بخش خانگی فقط برای کسانی بود که زیر الگو، مصرف داشتند؛ استقبال خوبی شد و کاهش 4 درصدی مشترکان پر مصرف محقق شد.

درحالی که مدیرکل دفتربازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی افزایش قیمت را رد و آن را مشمول برخورد تعزیراتی کرده بود قیمت مرغ 73 هزار تومان و هر شانه تخم‌مرغ 100 هزار تومان شد.

گرمسار - نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه لوله‌های خط انتقال آب گرمسار 25 اردیبهشت ماه وارد منطقه شده و نصب خواهند شد، گفت: مجریان طرح قول تزریق آب تا شهریور و مهر را داده‌اند.

حسین زهی گفت: با توجه به اینکه قانون جهش تولید ملی مسکن در مجلس مصوب شده، اما ظاهر امر نشان می دهد دولت رغبتی برای اجرای این قانون ندارد.

بررسی ها نشان می دهد که در برخی از مناطق خانه های مسکونی دو منظوره استفاده می شود هم شرکت است و هم واحد مسکونی که این موضوع موجب شده کارکرد آپارتمان ها با مخاطره مواجه شود.

اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران قیمت جدید محصولات کشاورزی در میدان بزرگ میوه و تره بار تهران را اعلام کرد.

سرپرست وزارت صمت با اشاره به ورود جدی این وزارتخانه و ادارات کل استانی آن به مباحث در ثبت سفارش‌ها و تقاضای واردات، گفت: فرآیند تامین مواد اولیه پتروشیمی و فولاد را مدیریت و شفاف می‌کنیم.

انجمن شرکت های هواپیمایی پیشنهاد افزایش 100 درصدی بلیت را به دلیل نوسازی ناوگان و ارائه خدمات رسانی بهتر داده است.

تبریز - آذربایجان شرقی به عنوان قطب صنعت شیشه در کشور نقش تعیین کننده و سرنوشت سازی در رونق تولید و تحقق شعار سال دارد و فعالان این عرصه برای این موضوع تلاش می کنند.

آبادان - نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: فعالیت خط آبی بندر آبادن - سیبه عراق به صورت رسمی از خردادماه سال‌جاری آغاز می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه معتقد استف روز چهارشنبه نیز بورس آغاز و پایان مثبتی خواهد داشت.