جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

اهواز - معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از ثبت سه هزار و 500 درخواست در راستای ارائه سند به سکونتگاه‌های فاقد سند در استان خبر داد.

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت گفت: فرایند قیمت گذاری خودروهای وارداتی در حال انجام است و تحویل به زودی آغاز می شود اما بابت تاخیر در تحویل این خودروها از مردم عذرخواهی می کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با پیشنهاد افزایش عوارض فرودگاهی در نرخ بلیت هواپیما، از ساخته شدن باند جدید در فرودگاه کرمانشاه خبر داد.

در معاملات امروز بازار سرمایه صنعت خودرو با افزایش تقاضا مواجه شده و به وضعیت صف خرید رسید.

قیمت سکه امامی امروز نسبت به دیروز با ریزش یک میلیون تومانی مواجه شده و به 33 میلیون و 751 هزار تومان رسید.

قیمت جدید گندم باید به تایید دولت برسد و احتمالاً ابلاغ نرخ به هفته آینده پس از برگشت رئیس جمهوری از دمشق موکول شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن گفت: کل حاکمیت باید کلان‌پروژه مسکن را حمایت کند. همچنین ابعاد این کلان پروژه و تفاوت‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن بایستی برای مردم روشن شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: در حال آماده سازی ایجاد سرکنسولگری و سفارتخانه در ایران و عربستان هستیم. همچنین یک هیئت تجاری عربستانی نیز به ایران سفر خواهد کرد.

رشد قیمت مسکن در یک سال اخیر بیش از نرخ رشد دلار بوده که این موضوع نشان دهنده وجود حباب در بازار مسکن است اکنون این سوال مطرح است که چگونه می توان از این حباب کاست.

روند نزولی دلار در بازارهای غیر رسمی روز چهارشنبه با شدت بیشتری ادامه یافت و این ارز طی 2 ساعت ابتدایی معاملات، کانال 54 هزار تومانی را ترک کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع صادرات در سازمان خبر داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طرح احداث غرفه های عرضه مستقیم محصولات پروتئینی در مجموعه سردخانه ای شباهنگ در جنوب تهران بازدید کردند.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی گفت: در بخش بنادر و سازه های بنادر بومی سازی صورت گرفته است.

وفور محصولات تقلبی و قاچاق در بازار لوازم یدکی موجب ضرر و زیان مردم شده است؛ به همین دلیل این سوال مطرح است که چگونه از اصالت لوازم یدکی خودرو مطلع شویم.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: 70 درصد گل محمدی دنیا در ایران تولید می‌شود و مقام اول تولید گل محمدی و زعفران را در دنیا داریم.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از تجهیز بیش از 2 میلیون و 800 هزار هکتار از اراضی قابل کشت کشور به سامانه‌های نوین آبیاری خبر داد.