جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

خجسته مهر گفت: بیست وهفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اردیبهشت ماه بامیزبانی از1500شرکت داخلی وخارجی، فرصتی برای تعامل و همکاری شرکت‌های نفتی در سطح بین‌المللی، فراهم می‌کند.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: دولت با افزایش قیمت خودروی مدنظر شورای رقابت موافق نبود اما خارج از صلاحیت خود به مساله ورود کرد و سعی کرد تا حدی قیمت خودرو تعدیل شود.

مشاور وزیر اقتصاد گفت: به زودی زمینه ارزیابی از کیفیت نان، برخورد نانوایان و مقدار نان به ازای هر تراکنش مهیا خواهد شد تا ملاک تخصیص یارانه به نانوایی‌ها قرار گیرد.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: تکمیل کریدور شمال - جنوب علاوه برتوسعه ترانزیت بین‌المللی درکشور و استفاده از ظرفیت‌های سرزمینی، یک منبع درآمد پایدار برای ایران در دنیای امروز به حساب می‌آید.

صادقی گفت: از 22.7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام‌شده در صنعت نفت سهم صنایع پتروشیمی 2.7 میلیارد دلار بوده است.

امروز بازار سرمایه توانست باز هم قله جدیدی را فتح کرده و در جایگاه 2 میلیون و 518 هزار واحد قرار بگیرد.

آمارهای مربوط به وضعیت شامخ در پایان 1401 نشان می‌دهد که بهترین وضعیت صنایع از مهر ماه 1398 تاکنون، در پایان 1401 به ثبت رسیده است.

فاطمی امین در پیامی از همه فعالان صنعتی، معدنی، تجاری، کارآفرینان و کارگران، مدیران و کارکنان وزارت صمت در دوره 20ماهه تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت تقدیر و تشکر کرد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: به زودی عملیات اجرایی 700 کیلومتر راه آهن در کشور آغاز می‌شود.

صادرات زنجیره بخش معدن و صنایع معدنی در سال 1401 به بیش از 12 میلیارد و 200 میلیون دلار رسید که در مقایسه با سال پیش از آن، از نظر وزنی 3.4 درصد رشد نشان می‌دهد.

رشت - رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه تاکنون 198 میلیارد تومان برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده است، گفت: بیش از 99 درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک است.

اهواز - مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: زمین مورد نیاز برای ساخت بیش از 100 هزار مسکن طرح ملی نهضت ملی مسکن تأمین خواهد شد.

قیمت سکه نسبت به دیروز با کاهش قیمت همراه شده اما نسبت به هفته قبل همچنان در قیمت های بالا معامله می شود.

اصفهان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توتنمدسازی کارگران به فنون و مهارت‌های مختلف تضمین کننده و محور امنیت شغلی این قشر است.

گندم یکی از مواد اولیه برخی از اقلام اساسی بوده که اگر قیمتش زیاد بالا رود شاهد افزایش قیمت در برخی از کالاها خواهیم بود و اگر بالا نرود کمبود در بازار ایجاد می شود.

18 میلیون اراضی کشاورزی در کشور وجود دارد که بیش از نیمی از آن دارای تداخلات و مشکلات اراضی بین دولت و اشخاص است.