پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

خط ریلی شلمچه - بصره از پروژه هایی است که حائز اهمیت برای زیارت و تجارت بین دوکشور ایران و عراق است که با توجه به وضعیت پیشرفت، این خط تا پایان 2023 به بهره برداری می رسد.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی از حل مشکل نهاده‌های طیور خبر داد و گفت: بخشی از افزایش قیمت گوشت مرغ به دلیل گران فروشی و بخشی مرتبط به هزینه‌های تمام شده تولید است.

در اطلاعیه‌ای از سوی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، نحوه ارسال اولویت تخصیص ارز کالاهای کشاورزی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

بورس در انتهای هفته گذشته با روند اصلاحی روبرو شده و دلیل آن هم ذخیره سود بسیاری از معامله گران حقیقی و حقوقی بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: 10 هزار واحد مسکن مهر پردیس در اردیبهشت افتتاح و تحویل می‌شود.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های کردستان و کرمانشاه و بارش باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی و زنجان خبر داد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران با اشاره به توزیع روزانه 18میلیون لیتربنزین در منطقه تهران از ابتدای سال، گفت: این مقدار مصرف معادل 25درصد مصرف کل کشور ونیازمند مدیریت مصرف است.

شقاقی گفت: با این شرایط نمی‌توان انتظار مهار تورم و رشد تولید را داشت؛ زیرا منابع ارزی قاچاق از بازار غیررسمی تأمین می‌شود که باعث افزایش تقاضای ارز در بازار آزاد و بالارفتن قیمت دلار می شود.

وزیر نفت در رأس هیئتی به‌منظور تقویت همکاری‌های انرژی با ونزوئلا، وارد کاراکاس پایتخت این کشور شد.

اصفهان - معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: فروش گوشت مرغ بالاتر از قیمت مصوب تخلف است.

بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از 2 هزار و 434 ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، تردد در شبانه روز گذشته نسبت به روز قبل یک دهم درصد کاهش داشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه بخش اعظم قیمت مسکن مربوط به زمین است، گفت: کند بودن بروکراسی ها و برخی مقاومت ها مانع از الحاق زمین در شهرستان ها شده است.

یک کارشناس مسکن گفت: وام مسکن از روز اول مردم را خانه دار نمی کرد اما طرح فروش متری خانه در بورس می تواند باعث شود تا مردم از تورم ملکی عقب نمانند و شاید هم خانه دار شدند.

هر سال با شروع تابستان چالش‌های آبی اوج می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد امسال این روند تسریع شده و در روزهای پایانی فروردین ماه بسیاری از شهرها با مشکلات آبی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق قانون جهش تولید مسکن بانک‌ها باید 20 درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند، گفت: بانک‌ها در این بخش عملکرد ضعیفی داشتند.

مقیمی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی و با صدور هشدار قرمز و نارنجی همه تیم‌های عملیاتی آب و برق در مناطق مختلف کشور به ویژه جنوب و جنوب غرب به صورت آماده باش قرار گرفتند.