پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از تکمیل سامانه فرود دقیق فرودگاه امام خمینی تا یک ماه آینده خبر داد.

قیمت سکه امامی نسبت به هفته گذشته با افزایش قیمت نزدیک به 300 هزار تومانی همراه شد.

یک کارشناس اقتصادی گفت: برای حذف ارز در اقتصاد باید تولید محصولات با کیفیت را آغاز کنیم تا ارز را از طریق صادرات و واردات به یک اندازه کمرنگ کنیم.

بانک تجارت در سال گذشته، با اعطای 124 هزار و 127 فقره وام ازدواج و 89 هزار و 954 فقره تسهیلات فرزندآوری از جوانان ایرانی حمایت کرد.

شاخص کل امروز با رشد خوب 71 هزار واحدی جایگاه جدیدی را برای خود ایجاد کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری از توسعه شهرک‌های مولد و دانش‌بنیان، به منظور حمایت از بازار رسانی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور خبر داد.

وزیر صمت با اشاره به کاهش قیمت فولاد در یک ماه اخیر گفت: در حوزه فولاد طرح تفکیک بازار داخلی و خارجی را پیاده سازی کردیم که همین طرح در حوزه مس نیز اجرایی خواهد شد.

یک کارشناس در حوزه روش های نوین تولید و تجارت گفت: نانو یکی از سودآورترین و جدیدترین علومی است که به وجود آمده و در کشور ما هم از علوم پرطرفدار است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از افزایش 60 درصدی صدور پروانه ساخت و ساز در محلات بافت‌های فرسوده شهر تهران خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت 85 تا 100 درصدی 145 پروژه راه و شهرسازی خبر داد.

بر اساس بررسی اتاق ایران، بسیاری از شرکت‌ها به دلیل تمایل مهاجرت نیروی کار ماهر و تکنسین‌ها از جمله به کشورهای همسایه با کمبود نیروی کار متخصص در بازار روبرو هستند.

بررسی وضعیت اجاره بها در منطقه غرب تهران نشان می دهد با داشتن یک میلیارد و 800 میلیون تومان پول پیش می توان یک خانه 160 متری در غرب تهران رهن کرد.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج را اعلام کرد و گفت: محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

معاون وزیر صمت در نامه‌ای به مدیران عامل 27 بانک و مؤسسه اعتباری، اعلام کرد مسدودی وجوه حساب‌های طرح اولویت‌بندی خودروهای تولید داخل رفع شود.

بررسی های خرید و فروش واحدهای مسکونی نشان داده است که با داشتن 4 الی 6 میلیارد تومان در غرب تهران خانه دار شد.

یک تحلیلگر اقتصادی با اشاره به اینکه دولت قبل خسارات اقتصادی زیادی به بار آورد گفت: این خسارات تنها با ورود مردم به تولید تولید و اقتصاد تولید محور جبران شود.