جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بدهی‌های دولت و شرکت‌های دولتی تا پایان آذر سال 1401 برابر با یک میلیون و 144 هزار و 476 میلیارد تومان و مطالبات دولت تا پایان آذر 1401 برابر با 541 هزار و 101 میلیارد تومان بوده است.

با بیش از 2 میلیون هکتار علف‌های هرز در اراضی کشاورزی کشور در سال زراعی جاری مبارزه شد.

نخستین شمش طلای بورسی خزانه بانک ملت به یک مشتری تحویل داده شد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با ساخت داخل لوله‌های لاستیکی صادرات نفت‌خام، از خروج ده‌ها میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید: کاهش بیشتر عرضه نفت به بازار جهانی به افزایش فشار به مصرف‌کنندگان منجر خواهد شد.

دولت لهستان واردات تمام محصولات کشاورزی از اوکراین را تا روز 30 ژوئن ممنوع اعلام کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از توسعه مناطق محروم و کم برخوردار در بخش هوایی و توجه مضاعف به ورزش‌های هوایی و هوانوردی عمومی در یک سال و نیم گذشته خبر داد.

شاخص کل بورس در حالی با رشد 21 هزار 171 واحدی به کار خود پایان داد که در ساعت پایانی معاملات شاهد افزایش عرضه و دست به دست شدن سهام بودیم.

فاطمی امین وزیر صمت شایعات برکناری خود را رد کرد.

اهواز - مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: با پیشگیری های صورت گرفته، این استان عاری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: افزایش قیمت مرغ به دلیل کمبود کنجاله سویا بود که بعد از مذاکرات بین دولت و بازرگان‌ها مشکل حل شد.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت موضوع لجستیک وجایگاه آن درحمل و نقل کشور گفت: پیشنهاد تشکیل معاونت لجستیک در وزارت راه و شهرسازی به منظور تقویت زیرساخت‌ها مطرح شده است.

بورس انرژی ایران امروز میزبان عرضه 26 هزار و 885 تن فرآورده هیدروکربوری است.

وزیر صمت از آغاز انعقاد قرارداد تحویل خودروهای ثبت نام شده خبر داد و گفت: 16 اردیبهشت مرحله دوم ثبت نام در سامانه یکپارچه آغاز می‌شود و علاوه بر آن در نیمه دوم سال فروش قسطی نیز خواهیم داشت.

فاطمی امین وزیر صمت گفت: از 16 اردیبهشت ماه ثبت‌نام دور دوم خرید خودرو آغاز خواهد شد؛ در نیمه دوم سال فروش اقساطی خودرو را خواهیم داشت.

مدیر کل بازرسی و نظارت برکالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: نرخ مصوب مرغ در بازار همان 63 هزار تومان است.