جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

پژوهشگران دانشگاه تهران موفق به شناسایی باکتری‌های مضر برای قارچ خوراکی شدند که کنترل آن موجب ارتقای کمی و کیفی صنعت تولید قارچ خوراکی خواهد شد.

یک کارشناس اقتصادی گفت: تجارت بدون دلار می تواند اقتصاد آمریکا را فلج کند و از سوی دیگر آمریکا نمی تواند علیه کشورهای دیگر سلطه گری کند.

بررسی خرید و فروش واحدهای مسکونی نشان می دهد که با داشتن 4 الی 5 میلیارد تومان می تواند در مناطق مختلف پایتخت خانه دار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از فعال‌سازی 95 واحد نیمه تمام، نیمه فعال و راکد بخش کشاورزی این استان درسال گذشته خبر داد.

هر تنش بزرگ در سطح بین الملل مانند تنش تایوان و چین می تواند فنر طلای جهانی را به سمت بالا بشکند.

مجموع ارز عرضه شده به صورت حواله طی روز جاری به معادل 75 میلیون دلار رسید.

سازمان حمایت در نامه ای به خودروسازان اعلام کرد که پیش پرداخت مشتریان در زمان ثبت نام خودروهای پیش‌فروش شده مشمول تورم قیمتی نمی‌شود.

رئیس سازمان حمایت در نامه ای به بانکهای عامل بر رفع مسدودی وجوه حساب های طرح اولویت بندی خودروهای وارداتی تاکید و علام کرد که اگر متقاضی وجه خود را برداشت کند به منزله حذف از طرح نیست.

ستاد هواشناسی کشاورزی سازمان هواشناسی کشور از نفوذ توده هوای نسبتا سرد در روزهای آتی خبر داد.

مدیرعامل توانیر بابیان اینکه برنامه‌های امسال نسبت به سال گذشته وسیع‌تر و دقیق‌تر دیده شده است، گفت: اگر این برنامه‌ها، پیوست روابط عمومی واطلاع رسانی نداشته باشد، موفقیت آن با تردید همراه است.

بخش اقتصادی وزارت دفاع با تدابیر وزیر دفاع طی دو سال گذشته در حوزه صنعت پتروشیمی اوج شکوفایی خود را تجربه کرده است.

طبق برنامه ریزی های انجام شده، میزان تولید در کارخانه گندله سازی از 3.1 میلیون تن در سال گذشته به 4 میلیون تن در سال جاری افزایش می یابد.

در معاملات شب گذشته بورس آمریکا، ارزش سهام شرکت بوئینگ به خاطر افشای وجود برخی قطعات بی‌کیفیت و توقف تحویل بوئینگ‌های 737 مکس، 5.6 درصد منفی شد.

اصفهان - مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تاکنون 498 هکتار اراضی به محدوده شهرهای استان الحاق شده و 850 هکتار دیگر نیز در دست الحاق است.

قرار است در نشست پیش روی گروه 7 در ماه می، صادرات الماس روسیه تحریم شود که این مسئله میلیون‌ها هندی را بیکار خواهد کرد.

چگنی گفت: براساس اهداف تعیین‌شده و با توجه به سند چشم‌انداز 1404، تجارت بین‌المللی گاز طبیعی باید 8 تا 10 درصد افزایش یابد که پارسال عملکرد موفقی در این حوزه ثبت شد.