چهارشنبه 28 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

علی فراقی گفت: بازار سرمایه با عبور از سقف تاریخی مسیر همواری برای صعود دارد.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: «عملکرد صادرات کشور در دولت سیزدهم و در پایان سال 1401 به 52.5 میلیارد دلار رسید که جهش مناسبی در اقتصاد را نشان می‌دهد.»

وزیر نیرو گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت ساعت کار ادارات از 15 خرداد تا 15 شهریور سال‌جاری، 6 بامداد تا 13 خواهد بود.

معاون بین الملل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی در دوره جدید، کاهش اتکا به دلار و برقراری مناسبات و پیمان‌های پولی با سایر کشورها را در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: مجوز بهداشتی واردات گوشت مرغ گرم به میزان 50 هزار تن صادر شده است.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: ثبات در بازار ارز با دستور امکان پذیر نیست.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: در سال گذشته با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نسبت به تسویه و تهاتر بدهی‌هایی که شرکت‌های تابعه با آن مواجه بودند، اقدام شد.

احمد حیدری گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقررشده که تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت نیرو وسازمان ثبت اسناد واملاک کشور امضا شود تا در طول 6ماه بتوانیم اسناد رودخانه‌ها و سدها را ساماندهی کنیم.

سخنگوی وزارت صمت گفت: مسئولیت زمان و نحوه اطلاع رسانی و پاسخگویی هر تصمیمی با نهاد تصمیم گیر (شورای رقابت) است. ضمن اینکه تاکنون مصوبه‌ای هم به وزارت صمت نرسیده است.

سومین هفته فروردین 1402 «بهمن موتور» بیلبوردی مینیمال از محصولات جدید خود را در خیابان‌های تهران به نمایش گذاشت.

شورای رقابت در اطلاعیه ای اعلام کرد: قیمت خودرو بر اساس صورتهای مالی ایران خودرو و سایپا در نیمه نخست 1401 تعیین شده و این ارقام بالاتر از نرخ تورم در دوره مذکور نیست.

تایباد سرپرست اداره کل گمرک دوغارون گفت: صادرات کشورمان از گمرک دوغارون طی سال 1401 در مقایسه با سال قبل از آن حدود 20 درصد کاهش داشته است.

همایون حایری گفت: راندمان تولید برق در نیروگاه‌ها در سال گذشته به 39.1 درصد رسید و توان تولید 6100 مگاوات افزایش یافت.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از اختصاص یارانه تنظیم بازار برای جبران ضرر و زیان از محل اعتبار 1401 و یارانه برای خریدهای توافقی به این سازمان خبر داد.

در گزارش بخش پولی و بانکی گزیده آمارهای اقتصادی بانک مرکزی در دی 1401 آمده است پایه پولی در 12 ماهه منتهی به پایان دی 1401معادل 38.2 درصد افزایش یافت.

مشهد مدیر امور شیلات و آبزیان خراسان رضوی گفت: دومین مرکز پرورش کروکدیل در مشهد به‌زودی افتتاح می‌شود.