چهارشنبه 28 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

اردستان - مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: در سال 1401، تعداد یک هزار و 862 بازرسی از اصناف در سراسر شهرستان اردستان انجام شد.

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از انجام نخستین نشا برنج در این استان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط آب هوایی و محدودیت منابع آبی، کشاورزان بر اساس تقویم زراعی حرکت کنند.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) که با همکاری نزدیک با وزارت جهاد کشاورزی، دوره آموزش الکترونیک جدیدی را برای تحول استراتژی‌های مدیریت جنگل‌های مناطق خشک راه اندازی کرد.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: بعد از پیگیری های متعدد مسئولان عالی رتبه ایران، برای نخستین بار طرف عراقی برای اجرای راه آهن شلمچه - بصره بودجه و برنامه زمان بندی مشخص کرده است.

تردد در محورهای شمالی کشور روان است.

در ایام نوروزی اتفاقات خوب و مهمی در بخش راه و مسکن کشور رخ داد که در این گزارش آن را بررسی می کنیم.

تربت حیدریه رئیس اداره راهداری تربت حیدریه گفت: با پیگیری‌های انجام شده و با تخصیص اعتبار به محور بایگ، روکش آسفالت 15 کیلومتر از این محور به صورت یک لایه انجام می‌شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با راه‌اندازی خط ریلی شلمچه - بصره، ایران علاوه بر عراق به کشورهای اردن، سوریه و سایر کشورهای همسایه متصل می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در نشست جشنواره پیمان گفت: مردم باید در فرآیندهای سیاست‌گذاری، تصمیم گیری و اجرا دخیل شوند.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: طبیعت ایران از سنوات گذشته بر اثر عوامل مختلف طبیعی و انسانی آسیب های فراوانی دیده و اولویت اصلی در کاشت یک میلیارد درخت ترمیم طبیعت است.

بررسی ها نشان می دهد با 100 میلیون تومان پول پیش می توان یک واحد آپارتمان در مناطق مختلف پایتخت رهن کرد.

وزیر راه و شهرسازی کشور گفت: احداث مسیر ریلی راه‌آهن شلمچه - بصره و پل متحرک پس از ماه رمضان آغاز می شود.

افزایش تعداد پروازها میان ایران و عراق از 120 پرواز به 200 پرواز در هفته از موضوعاتی بود که از سوی ایران به به وزیر حمل‌ونقل عراق ارائه شد.

مشهد رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: در صورتی که تقدم منابع بر مصارف در نظام بودجه ریزی کشور مورد توجه قرار نگیرد قادر نخواهیم بود تورم را کنترل کنیم.

مشهد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به زودی رئیس جمهور به کشور اندونزی سفر خواهد کرد و در این راستا گشایش‌هایی در حوزه تعرفه‌های ترجیحی انجام خواهد شد.

تامین حداقلی کالاهای اساسی از دغدغه‌های اصلی حاکمیت بوده و وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده در طرح «فجر تا فطر» وزارتخانه توانسته با صفر کردن سود 34 قلم کالا کنترل مناسبی بر بازار داشته باشد.