پنج‌شنبه 22 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

در 9 ماهه نخست سال 1401، 481 هزار و 712 تن ماهی در بخش شیلات کشور تولید شد که بوشهر با تولید 41 هزار و 200 تن پیشتاز بود.

اوج کشت چغندر قند و نیشکر و نیز استحصال شکر از آنها در سال 96 خورشیدی انجام شد و از ان سال به بعد شاهد روند نزولی کشت چغندر و نیشکر هستیم.

دانیالی گفت: این دفتر با ثبت بیش از 14 هزار 500 متر حفاری نقش ویژه و تأثیرگذاری در ارتقای کیفی و کاهش هزینه‌ها و افزایش ایمنی پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور داشته است.

کارشناس اقتصادی گفت: رشد تولید فقط با مهار تورم امکان‌پذیر است و در این مسیر وزارت اقتصاد اصلاحات ساختاری را از بدو آغاز به کار خود در بخش مالیات، نظام کسب و کار و سایر بخش‌ها آغاز کرده است.

معاون عملیات و نظارت فرابورس ایران گفت: شایعات مطرح شده اساساً فاقد موضوعیت و اعتبار است. با توجه به فنی بودن مشکل، فرابورس ایران هیچ گونه اقدامی برای حذف سفارش‌ها و معاملات نکرده است.

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر از افزایش 32 درصدی سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در نیمه نخست نوروز 1402 خبر داد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم با برداشت نخستین خوشه‌های طلایی گندم در بخش پیشین شهرستان راسک در جنوب استان سیستان و بلوچستان از دوشنبه هفتم فروردین آغاز می‌شود.

مشهد رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در تعطیلات نوروزی تاکنون در مجموع حدود 200 میلیون و روزانه حدود 19 میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

قیمت سکه امامی نسبت به دیروز تفاوت قیمتی را نشان نمی دهد در حالی که قیمت هر گرم طلای 18 عیار کاهش قیمت اندکی را نشان می دهد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که روز شنبه، (پنجم فروردین‌ماه) 120 میلیون و 900 هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده است.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها گفت: واریز یارانه 150 هزار تومانی ماه رمضان به هیچ عنوان مورد تایید نیست.

شاخص کل در حالی امروز رکورد شکست که معاملات فرابورس ایران دچار اختلال شدید بود.

مشهد مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: برای 16 میلیارد و 700 میلیون ریال تخلف صنفی و غیرصنفی طی ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز پرونده تشکیل داده‌ایم.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تردد بیش از 35 میلون نفر در جاده های کشور خبر داد.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان از تولید خالص بیش از 407 هزار مگاوات ساعت برق در اسفند سال گذشته خبر داد.

مرکز آمار ایران، علت تأخیر در انتشار نتایج نرخ تورم اسفند 1401 را تکمیل فرایند تغییر سال پایه از 1395 به 1400 اعلام کرد.