پنج‌شنبه 22 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: ترافیک در محورچالوس مسیر حدفاصل «گرماب» تا «نساء» و حدفاصل «پل زنگوله» تا «سیاه بیشه» سنگین است.

یک کارشناس حوزه اقتصاد گفت: پیشرفت یک کشور بدون الگوسازی و تبعیت عاقلانه و پویا از یک الگوی منسجم سازگار همه جانبه نگر هدفمند امکان پذیر نیست.

نرخ گوشت مرغ در سال جدید افزایش یافته و بنا به گفته رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، قیمت هر کیلو گوشت گرم مرغ بین 63 تا 70 هزار تومان است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تا 23 اسفند ماه سال 1401، یک هزار و 563 واحد صنعتی راکد در داخل و خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی احیا شد.

اهواز - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از ثبت بیش از 10 میلیون و 223 هزار و 700 تردد در جاده‌های استان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون خبر داد.

طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان که از 13 اسفند سال گذشته شروع شده تا روز عید سعید فطر سال جاری ادامه دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که سال گذشته فراتر از وعده دولت بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شد، گفت: سال 1402 نیز درصدی بیشتراز سال گذشته برای ایجاد اشتغال هدف‌گذاری شده است.

مالکی گفت: همکاران ما در یگان حفاظت سازمان ملی زمین در سراسر کشور در بازه زمانی 27 اسفندماه سال گذشته تا سوم فروردین ماه امسال 137 مورد تعرض به زمین‌های دولتی را به صورت فوری رفع کرده‌اند.

بانک ملی در ماه‌های پایانی سال، حاصل مدیریت کارآمد خود بر منابع و مصارف را برداشت کرد.

اهواز - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از احداث 20 مجتمع بزرگ دامپروری در استان با هدف ایجاد اشتغالزایی خبر داد.

مشهد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت برای مهار تورم و رشد تولید به زودی منتشر می‌شود.

قیمت سکه امامی امروز نسبت به آخرین روز معاملاتی سال گذشته با افزایش یک میلیون و 200 هزار تومانی مواجه شده و به کانال 31 میلیون تومان رسید.

قیمت دلار در سال جدید در بازار مبادله ارز و طلا به 40200 تومان رسیده است.

اصفهان - مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات سد زاینده رود از افزایش ذخیره سد زاینده رود به 389 میلیون مترمکعب خبرداد.

منظور با بیان اینکه این سازمان جزو پیشگامان حمایت از تولید است، گفت: براساس رویکرد حمایت از مشاغل کوچک و تولید، کاهش نرخ 7 درصدی مالیات واحدهای تولیدی در قانون بودجه امسال گنجانده شده است.

پورمقدم گفت: 30 تا 35 درصد حجم نهال‌هایی که در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ظرف چهار سال کاشته می‌شود، در قالب طرح‌های مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری است.