پنج‌شنبه 22 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مشهد مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از آغاز طرح نظارتی دامپزشکی در خراسان رضوی 147 تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی توقیف شده است.

بانک مرکزی اعلام‌کرد: نرخ تورم در 12 ماه منتهی به اسفند ماه 1401 به 46.5 درصد رسید.

اصفهان - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان از افزایش خروجی سد زاینده رود برای توزیع نوبت دوم آب برای کشاورزی شرق اصفهان خبرداد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: پارسال بیش از هشت هزار میلیارد تومان با مشارکت بانک مسکن و دستگاه‌های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری در محلات هدف بازآفرینی شهری هزینه شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس درباره شائبه حذف برخی سفارش‌های معاملاتی در بازار فرابورس انجام می شود، توضیحاتی را ارائه داد.

سرپرست بانک مسکن از تلاش بانک برای پرداخت همه تسهیلات باقی‌مانده مسکن مهر در تعهد آن بانک در سال 1402 خبر داد.

هر سال با نزدیکی به تعطیلات نوروزی مصرف بنزین افزایش پیدا می کند به طوریکه هم اکنون شاهد ناترازی 7 میلیون لیتری در تولید و مصرف بنزین هستیم.

سال گذشته با برودت هوا در زمستان تخفیف هایی برای مشترگان گاز در نظر گرفته شد که از ابتدای سال جاری این تخفیف ها اعمال نمی شوند بنابراین باید دید چه قبوضی در انتظار مردم است.

خطیبی گفت: در سال 1402 چهار پروژه مهم ریلی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین 400 کیلومتر راه آهن در سال جاری به شبکه ریلی اضافه خواهد شد.

در روزی که شاخص کل بعد از سه سال کانال 2 میلیون واحدی را پس گرفت اما بازار سهام با دو مشکل عدم بروز رسانی دارایی‌ها و مشکل در ارسال سفارشات رو به رو شد.

مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت از صادرات بیش از 80 میلون دلاری پوشاک در سال 1401 خبر داد.

یک اقتصاددان گفت: مهار نقدینگی می تواند تورم را در سال 1402 کنترل کند.

ارزیابی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که در سال 2022 بلایای طبیعی 270 میلیارد دلار خسارت برای کشورهای جهان به بار آورده است.

روزنامه تلگراف گزارش داد که اتحادیه اروپا ممکن است به خاطر کمک برخی کشورها در دور زدن تحریم‌های روسیه، تعدادی از کشورهای آسیایی را تحریم کند.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: براساس رویکرد حمایت از مشاغل کوچک و حمایت از تولید، کاهش هفت درصدی نرخ مالیات واحدهای تولیدی در قانون بودجه سال جدید گنجانده شده است.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در سال گذشته با ثبت رکوردی جدید به 332 میلیون مگاوات ساعت رسید.