یک‌شنبه 17 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مشهد استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون حفظ و نگهداشت واحدهای فعال اقتصادی و جلوگیری از غیر فعال شدن آنها و پیگیری برای فعال شدن واحدهای راکد در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به مشاورین املاکی که اقدام به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز طرح های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن می کنند، هشدار داد.

در دی‌ماه سال جاری حدود 6 میلیون و 600 هزار فقره چک مبادله‌شد که 93.2 درصد این چک‌ها وصول شده است.

دلار امروز نسبت به دیروز با افزایش قیمت همراه شد.

سازمان حمایت اعلام کرد: هرگونه اعمال قیمت لوازم خانگی بدون طی فرآیند قانونی مورد پذیرش نبوده و در صورت شکایت از واحد تولیدی در این خصوص فرایند رسیدگی اعمال می‌شود.

سخنگوی صمت ضمن اشاره به رشد 7.7 درصدی تولید شرکت های بورسی، گفت: رشد تولید صنعت خودروسازی و قطعات در دی‌ماه امسال نسبت به دی‌ماه سال قبل به میزان 28.8 درصد بوده است.

بورس کالا در نامه ای شرایط خرید پژو 207 را اعلام کرد.

مجید مشعلچی گفت: بیمه مرکزی با توجه به وضعیت سخت معیشتی مردم پیشنهاد افزایش صفر تا 10 درصد دیه را در لایحه بودجه داده است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی گفت: درحوزه صادرات لبنیات طرف ایرانی ملزم است تاشرایط مورد درخواست چین در کیفیت، بهداشت، نحوه انتقال، نگهداری و بسته بندی محصولات را رعایت کند.

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری گفت: سایت ساماندهی مرکز نوبت دهی برای رانندگان کامیون مرز آستارا تا سه شنبه راه اندازی می شود.

امروز حباب سکه به مرز 8 میلیون تومان رسیده است؛ یعنی برای خرید این دارایی باید 8 میلیون تومان بیشتر از قیمت واقعی آن پرداخت شود.

رئیس اداره مدیریت راه های مازندران گفت: محور هراز به علت اجرای عملیات راهداری به صورت مقطعی تا سوم اسفند مسدود است.

نرخ سازی صورت گرفته برای دلار بازار آزاد مبنای واقعی نداشته و منابع ارزی کشور از طریق منابع صادر کنندگان تامین شده و امسال 30 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

سرپرست بانک مسکن با اعلام اینکه تاکنون بیش از 845 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کردند از انعقاد قرارداد 212 هزار و 510 واحد به مبلغ 72 هزار و 368 میلیاردتومان خبر داد.

مدیر امور تولیدشرکت نفت فلات قاره ایران ضمن تکذیب هجمه و عددسازی درفضای مجازی مبنی برکاهش تولید در این شرکت اظهار کرد: عدد و رقمی که درباره تولید این شرکت اعلام شده است به هیچ‌وجه صحت ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروانه ساخت یا نوسازی به متراژهای کوچک ارائه نمی‌شود اما طبق ضوابط جدیدی که دولت برای تسهیل ساخت و ساز در نظر گرفته، این مانع برطرف شده است.