یک‌شنبه 17 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال و آغاز سنت خانه‌تکانی، مصرف آب در تهران از روز پنجشنبه به طور چشم‌گیری افزایش یافته است.

اهواز - معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل محورهای مواصلاتی کریدورهای عبوری از خوزستان از افتتاح 15 کیلومتر از شریان‌های مهم استان تا پایان امسال خبر داد.

پاییز 1401، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل مشابه سال قبل 23.6 درصد بود که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل 6.5 واحد درصد کاهش داشته است.

بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی 1401، جمعاً 41.026 تن گزارش شده که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران گفت: از نظر سطح کشت اولین تولیدکننده پسته در دنیا هستیم اما از نظر تولید بعد از امریکا و ترکیه قرار داریم.

معاون وزیر صمت گفت: از ابتدای سال 1401 تا پایان آذر ماه 229 شرکت شناسایی و در نهایت به دانش بنیان شدن 97 شرکت کمک شد؛ بنابراین تا پایان آذر ماه 65 درصد برنامه تدوین شده محقق شده است.

پاییز 1401 درصد تغییرات شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به فصل قبل 4.6 درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل 8.0 واحد درصد افزایش داشته است.

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار گفت: تخم مرغ مورد نیاز شب عید و ایام نوروز تامین است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

تردد در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه و آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت روان است.

آمار صادرات آبزیان در سال جاری نشان می دهد از دهم تا هفدهم بهمن امسال دو میلیون و 264.5 تن انواع آبزی از ایران صادر شده است.

در فصل پاییز 1401، شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن 1166.4 است که نسبت به فصل قبل 1.0 درصد افزایش، نسبت به فصل مشابه سال قبل 9.7 درصد افزایش داشته است.

تراکم بالا و بلندمرتبه سازی‌های خارج از چارچوب و بی‌اندازه، کلان‌شهرهای کشور را با مشکلات زیادی از جمله آلودگی، ترافیک و ازدحام جمعیت و شهروندان را با مشکلات عدیده اجتماعی روبه‌رو کرده است.

اصفهان - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از افزایش مجدد خروجی سد زاینده‌رود با هدف تداوم توزیع آب برای کشت کشاورزان شرق اصفهان خبر داد.

کارشناس امور بانکی گفت: تلاش‌های زیادی در سطح منطقه جهت وارد کردن منابع ارزی به چرخه کشور صورت گرفته است که این مساله نیز با تقویت عرضه می‌تواند بازار را به سمت تعادل پیش ببرد.

وزیر راه و شهرسازی از بسیج تمام امکانات، نیروهای انسانی و ظرفیت‌های در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای رفع مشکلات محورها و معابر شهرستان کوهرنگ در پی برف سنگین اخیر در این منطقه خبر داد.

معاون بازار برق ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون، حدود 12/7 درصد مصرف برق کشور از معاملات بورس انرژی و قراردادهای دوجانبه تأمین شده که بیشتر این معاملات از نوع قراردادهای دوجانبه بوده است.