یک‌شنبه 17 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

ایرج توتونچیان گفت: امروزه عدالت اقتصادی با مفهوم توزیع درآمد گره خورده است، زیرا توزیع درآمد مهمترین راه تأمین و مراعات حقوق اقتصادی است.

درآستانه عید مبعث، وعده وزارت نیرو محقق و با آب اندازی در تونل زاب، آب انتقالی برای دریاچه ارومیه وارد این تونل شد.

مدیر پیشین امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران تأکید کرد که اقتصاد ایران و چین می‌تواند مکمل یکدیگر باشد و بسیاری از نیازهای یکدیگر را نیز رفع کند.

بنابر اعلام وزارت اقتصاد، 98 درصد مجوزهای کسب و کار تا 26 بهمن ماه به درگاه ملی مجوزها متصل شدند که نتیجه عملکرد دولت سیزدهم در زمینه تسهیل محیط کسب و کار در کشور است.

معاون مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری تحت پوشش یونسکو از برگزاری سیزدهمین اجلاس شورای حکام این مرکز در روز چهارم اسفندماه سال جاری در تهران خبر داد.

بهبود شفافیت ازطریق انتشار اسامی بدهکاران کلان وسرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات خرداز طریق حذف ضامن ازمهمترین مواردی است که درکارنامه یکساله وزارت امور اقتصادی ودارایی درحوزه بانکی دیده میشود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام روند افزایش دما در بیشتر مناطق کشور نسبت به وقوع بهمن در البرز مرکزی هشدار داد.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از تردد روان و بدون مداخله جوی در محورهای مواصلاتی کشور خبر داد و گفت: در تمام محورهای مواصلاتی کشور ترافیک روان گزارش شده است.

طی شبانه روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 2495 ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل 7.2 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رونق و رشد اقتصادی به عوامل زیادی برمی گردد. امسال در بخش کشاورزی محصولات تولیدی رشد داشت اما نقش این رشد در رونق اقتصادی ملموس نبود در حالی که پیشران ها نقشی اساسی در رونق اقتصادی دارند.

تراکتورسازی ایران آمادگی راه اندازی خط تولید تراکتورهای ایرانی در زیمباوه را دارد.

رئیس انجمن همگن قطعه سازی گفت: مقرر شده مطالبات قطعه سازان از خودروسازان تا پایان سال پرداخت شود.

عضو کمیسیون اقتصادی با تأکید بر لزوم اخذ مالیات بر عایدی سرمایه در بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا، گفت: نظم دادن به بازار تنها با اعمال و نظارت دقیق قانون شدنی است.

زلزله مهیب 7.8 ریشتری که ترکیه و سوریه را لرزاند، بسیاری از ابنیه را تبدیل به تل خاک کرده است.

اهواز - نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: با توجه به فرصت پیش آمده، فعالیت خط هوایی کارگو از خوزستان به روسیه با هدف توسعه صادرات غیرنفتی به خصوص کشاورزی استان ضروری است.

اهواز - مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: هم اکنون 9 اسکله خالی بندر امام خمینی و 14 تجهیز استراتژیک آماده به کار این بندر در انتظار خدمات دهی به کشتی های حامل کالاهای اساسی هستند.