یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در رتبه‌بندی 500 شرکت بزرگ کشور توانست به عنوان 5 شرکت برتر از نظر رشد سریع در بین صد شرکت دوم قرار بگیرد.

طبق بررسی‌های علمی، ساختمان‌های بلندمرتبه باعث تضعیف جریان باد می‌شوند و این مسئله در کلان‌شهر تهران نمود عینی پیدا کرده است.

سخنگوی اقتصادی دولت از بهره برداری اولین سکوی فاز 11 پارس جنوبی با تولید روزانه 12 میلیون متر مکعب گاز در هفته های آتی خبر داد و گفت: جلسات تعیین مزد کارگران آغاز شده است.

رئیس انجمن دخانیات گفت: برآورد می شود سالانه 15 تا 20 میلیارد سیگار قاچاق و 100 هزار تن تنباکوی قاچاق در کشور توزیع می شود.

رشت - دولت در کنار توجه به واردات برنج، باید با برنامه ریزی هدفمند، تعریف بسته‌های حمایتی و تسهیل بخشی امور کشاورزی در بخش‌های مختلف از دغدغه‌های کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش حمایت کند.

مقصود اسعد سامانی گفت: افزایش 30 درصدی قیمت بلیت هواپیمایی تایید شده بود اما اعمال نشد.

رییس سازمان دامپزشکی گفت: تمام روسای دامپزشکی استان ها موظف هستند مدارک واردات نهاده های دامی را حداکثر در مدت 5 روز تایید کنند.

سراب - فرماندار سراب، از احداث اولین کارخانه صنایع فرآوری سیب زمینی در سراب خبر داد.

یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی صنعت خودرو در ایران، انحصار بازار این کالاست زیرا موجب شده خودروسازان نه تنها به بهبود کیفیت، بلکه حتی به فکر تغییر ظاهر تولیداتشان هم نباشند.

مالیات بر خانه‌ها همانند مالیات بر خودرو که تنها به خودروهای خاصی تعلق گرفته، شامل تمام خانه‌ها و املاک نمی‌شود.

در بودجه 1402 معادل2 هزار و 858 میلیارد و732 میلیون و500 هزار تومان درآمدحاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای دربخش محصولات معدنی و نفتی در نظرگرفته شده است.

یک اقتصاددان که در سال 2001 برنده جایزه نوبل شده می‌گوید باید از ثروتمندان جهان 70 درصد مالیات بر درآمد گرفته شود.

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که با آلمان برای ایجاد یک مکانیزم مشترک خرید گاز توافق شده است.

سمنان - استاندار سمنان گفت: همان‌طور که در نشست شورای مدیریت تصادفات نیز مصوب شد، تا پایان سال جاری 36 نقطه حادثه خیر در سراسر استان ایمن سازی خواهد شد.

در بودجه 1402 مالیات ستانی از خانه های خالی تقریبا دوبرابر شده استاین درحالی است که در سال گذشته وصولی مالیات از خانه های خالی ناچیز بوده است.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: کشور در حوزه کشاورزی باید به سمتی حرکت کند که با فناوری نوین و بدون استفاده از سموم محصولات را تولید و با قیمت ارزان تامین کند.