پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

هیات مدیره بورس کالای ایران در نامه ای به وزیر صمت ضمن هشدار در مورد شیوه عرضه خودروهای وارداتی، تاکید کرد که عرضه خودروهای وارداتی در بورس منوط به ورود به کشور و صدور قبض انبار است.

شدت مصرف انرژی در ایران بسیار بالا است، روزهای گذشته این موضوع را به خوبی نشان داد تاجایی که دولت مجبور شد برای کنترل مصرف چند روزی را تعطیل کند.

شورای رقابت که سال‌ها وظیفه قیمت گذاری دستوری را داشته هیچ گاه نتوانسته چالش‌های صنعت خودروسازی را حل کند و حال نیز بر ادامه راه غلط پافشاری می کند.

وزیر اقتصاد گفت: طی سالهای اخیر نظام جزا و پاداش در کشور به گونه‌ای بوده که به نفع فعالیت‌های مضر بوده است؛ بنابراین نظام جزا و پاداش باید به نحوی تغییر کند که تولیدکننده در صدر قرار گیرد.

ضعف در زیرساخت‌ها و کامل نبودن زنجیره تولید تا مصرف، باعث شده است که محصولات و کالاهای صادراتی مازندران روی هوا و دریا و زمین بلاتکلیف باشند!

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: در حال حاضر با نصب کنتورهای هوشمند، به شکل پایلوت مصرف انرژی را در 10 ساختمان بزرگ شهر تهران مورد ارزیابی و رصد قرار گرفته است.

رئیس کل گمرک ایران گفت: برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی، بسته حمایتی در نظر گرفته‌ایم که طی هفته آینده ارائه می‌شود.

وزیر اقتصاد گفت: مجوز عرضه خودرو در بورس کالا توسط شورای عالی بورس داده شده است بنابراین در این خصوص شورای عالی بورس تصمیم خواهد گرفت.

رئیس شورای رقابت در نامه ای به رئیس سازمان بورس، عرضه خودرو در بورس کالا به جز خودروهای هایما و تارا را غیرقانونی اعلام و تاکید کرد که عرضه خودرو باید طبق روال قبلی صورت گیرد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: دولت برای اینکه بتواند خدمات شایسته ای ارائه کند، نیازمند تأمین مالی پایدار است و مالیات این نقش را به خوبی ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی ایران باید در مسیر توسعه پایدار و متوازن بر استفاده از قابلیت‌های فناوری‌های دیجیتال توجه و تأکید داشته باشد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هرگونه افزایش از سوی شرکت های هواپیمایی تخلف است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان حمایت گفت: خودروسازان باید تعهدات معوق خود بابت فروش خودرو در سال 1401 و پیش از آن را تا 15 بهمن 1401 تحویل دهند.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از بارش برف و باران در برخی محورهای استان‌های زنجان و کرمان خبر داد.

اهواز - استاندار خوزستان گفت: زندان‌های خوزستان باید به خوشه صنعتی و کارگاه تولیدی تبدیل شوند.

اهواز - تمامی پروازهای فرودگاه بین المللی شهید قاسم سلیمانی اهواز به علت مه گرفتگی شدید متوقف شد.