شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس سازمان خصوصی‌سازی جزئیات برگزاری مزایده واگذاری 51 درصد سهام هر کدام از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

وزیر راه و شهرسازی با امضای تفاهم نامه همکاری با مدیر عامل بانک ملی برای پرداخت تسهیلات ساخت 150 هزار واحد مسکونی نهضت ملی در سراسر کشور تفاهم کردند.

دکتر رحیم طاهری از استقبال هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس از کارت های هواداری این بانک خبر داد و گفت: شعب بانک در سراسر کشور باید از این فرصت برای افزایش منابع خرد استفاده کنند.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: یگان حفاظت این سازمان در 10 ماه امسال موفق به رفع تعرض فوری از 4 هزار و 200 هکتار زمین دولتی به ارزش 61 هزار میلیارد تومان شد.

قاسم عسکری‌نسب با اشاره به جزئیات فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار، اعلام کرد: فعالیت این خط کشتیرانی کاهش مدت زمان انتقال کالا از 45 روز به 2 هفته را در پی داشته است.

برنامه‌ها و تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی برای سفرهای نوروزی 1402 مورد بررسی قرار گرفت.

تهران - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ذخیره مرغ و گوشت قرمز به اندازه کافی در استان تهران داریم.

شاخص کل با اصلاح قوی مواجه شد و به جایگاه یک میلیون و 611 هزار واحد رسید.

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: خرد شدن اراضی و تهدید غذایی هشداری جدی در بخش کشاورزی بوده و در این باره زنگ های خطر به صدا درآمده است.

مجتبی توانگر عضو شورای عالی بورس در نامه ای به رئیس شورای رقابت ضن تاکید بر لزوم عرضه خودرو در بورس، تصریح کرد که دوران افول صنعت خودرو از زمان قیمت گذاری شورای رقابت آغاز شد.

در لایحه بودجه 1402 دولت تصمیماتی درخصوص تسریع در ساخت مسکن گرفته است.

تبریز - طی ماه‌های گذشته با نوسان بزرگی در بازار مسکن مواجه بودیم که رشد بی‌رویه نرخ دلار موجب شد تا بازارمسکن در رکود قرار گیرد و به کما برود و خریداران و فروشندگان را در بلاتکلیفی قرار دهد.

شورای رقابت در اطلاعیه‌ای ضمن تاکید بر انحصاری بودن بازار خودرو، اعلام کرد که دو برنامه کوتاه مدت و بلندمدت در این حوزه دارد و به دنبال رفع التهابات و ایجاد آرامش در بازار خودرو است.

عوارض واردات هر لیتر / کیلوگرم سم آماده کشاورزی در بودجه 1402، 14.640 ریال و سم فنی وارداتی 7.320 ریال برآورد شده است.

مالیات بر عایدی سرمایه قرار است با حذف جذابیت سوداگری در بازارهای مسکن، خودرو، طلا و ارز، سرمایه‌های سرگردان را که با رشد تقاضای سرمایه‌ای، به اقتصاد آسیب میزند، به سمت تولید هدایت کند.

در لایحه بودجه سال 1402 عوارض صادرات گوجه فرنگی و سیب زمینی 70 درصد و هندوانه، خربزه، ملون، طالبی و پیاز 100 درصد افزایش یافت.