یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

ایران در ابتدای دهه 90 یکی از 5 کشور سکاندار در ذخیره سازی گاز بود، اما این سکانداری دیری نپایید که با تغییر سیاست ها جایگاه خود را از دست داده است.

«میز امداد» نرم‌افزار «هامون» با هدف رفع مشکلات نرم‌افزاری مشتریان از سوی بانک مرکزی راه‌اندازی شد.

بانک ملت بر اساس رتبه بندی معتبر سازمان مدیریت صنعتی ایران، رتبه نخست را در بین بانک ها و موسسات اعتباری در شاخص فروش بر اساس عملکرد مالی سال 1400 از آن خود کرد.

رییس‌کل بانک مرکزی از آغاز عملیات احیای ثبات در بازار ارز خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در نشست تخصصی مدیران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن به تناسب وضعیت استان‌ها در طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در این طرح عزم جدی و اعتبار خاص ضرورت دارد.

رشت - فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور با تاکید بر اینکه حفاظت از اراضی و انفال باید به سمت مردم محوری سوق پیدا کند، گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی تهدیدی جدی برای امنیت غذایی است.

کازو توشی آیکاوا، سفیر ژاپن در ایران با علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مجمع عمومی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای 1400شرکت باز آفرینی شهری ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی و تصویب گزارش حسابرسی شرکت برگزار شد.

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با اجرای فاز اول طرح هوشمندسازی یارانه آرد، مشخص شد روزانه حداقل 5 هزارتن از 21 هزارتن آرد یارانه‌ای از شبکه توزیع خارج شده و تبدیل به نان نمی‌شود.

خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت گفت: ظرف روزهای آینده سرفصل‌های برنامه تحول کوتاه مدت اقتصاد کشور اعلام خواهد شد.

عضو هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از تصویب 7 شرکت صنعتی در دولت خبر داد که بادریافت زمین ازسازمان ملی زمین ومسکن وبدون دریافت تسهیلات بانکی برای کارکنان خود به احداث مسکن اقدام خواهندکرد

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: با بانک‌ها سپه، ملت، ملی و پارسیان تفاهم نامه امضا شده است که بانک ملت در خصوص خود مالکی در استان‌ها وارد عمل می‌شود.

هم زمان با ادامه عرضه خودرو در بورس نمادهای خودرویی سبز رنگ شدند.

بیمه سینا با حضور در دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و... در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور IFEEX2023 گامی در حمایت از این صنایع برداشت.

معاون شهرسازی ومعماری وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:1200 شهر براساس طرح جامع مشمول ساخت خانه‌های یک طبقه هستندکه بایدواگذاری اراضی این شهرها برای ساخت واحدهای مسکونی براساس همان طرح انجام شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در دیدار با مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران و هیات همراه، خواستار عقد قرارداد و تفاهم‌نامه‌های متعدد در حوزه طرح‌های فناورانه شد.