پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

علی فراقی گفت: طبق پیش بینی هفته گذشته از معاملات روز شنبه انتظار منفی شدن شاخص کل کاملا منطقی بود که محقق شد.

مجموع عرضه ارز در سامانه نیما (حواله) امروز (شنبه مورخ 1401.11.1) معادل 594 میلیون دلار و مجموع ارز معامله شده در این سامانه در روز جاری معادل 511 میلیون دلار بود.

فرزین با بیان اینکه اختیارات لازم برای مدیریت بازار ارز اخذ شده است، گفت: عامل اصلی نوسان در نرخ ارز آزاد، فضاسازی‌های رسانه‌ای است و با راه انداختن بازار مبادله ای ارز وضعیت آرام خواهد شد.

مدیر طرح کالابرگ الکترونیک گفت: در حال حاضر سامانه این امکان را در اختیار افراد گذاشته است تا از اعتبار خود برای خرید محصولات استفاده کنند و الزامی برای خرید یک محصول خاص وجود ندارد.

دلار توافقی با افزایش قیمت نسبت به هفته قبل مواجه شده و به 40914 تومان رسیده است.

قرارداد سه‌جانبه تأامین، انتقال و توزیع فرآورده‌های نفتی حوزه شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع (برندینگ) بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت پالایش نفت اصفهان و شرکت راهبر ترابر انرژی امضا شد.

ورود دومین محموله خودروهای وارداتی به بندر شهید باهنر را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

با توجه به شرایط کشور، منابع پیش بینی شده در بودجه ی امسال، تقریبا قابل وصول است.

شاخص کل بورس و بازار پایه در فرابورس امروز به صورت هیجانی ریزشی شد.

مدیر روابط عمومی و تشریفات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از راه‌اندازی کمپین آگاهی‌رسانی با عنوان «خانه همسایه سرد است» با هدف اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی مصرف گاز خبر داد.

اداره‌کل استاندارد تهران از اجرای طرح نظارتی زمستانه بر اماکن تفریحی این استان خبر داد و اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون، 28 شهر بازی و 236 تجهیز بازی غیراستاندارد پلمب شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گفت: در روزهای اخیر با ابتکاراتی که انجام شد، موفق شدیم 6.5 میلیون مترمکعب در روز به تولید گاز کشور اضافه کنیم.

گشایش های ارزی جدیدی جهت عرضه ارز در سامانه نیما صورت گرفت به طوری که بعد از یک وقفه یک ساله امروز مبلغ 300 میلیون یورو از محل منابع بانک مرکزی کشورمان در عراق در سامانه نیما عرضه شد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه 90 درصد دستگاه ها حساب واحد خزانه را اجرا کرده اند و از این پس دریافت هرگونه خدمت از خزانه داری کل منوط به اجرای این قانون است، مزایای اجرای این طرح را تشریح کرد.

قیمت تخم‌مرغ در آمریکا در 12 ماه منتهی به دسامبر سال 2022، 2.4 برابر شده و سازمان رقابت این کشور خواستار تحقیق نقش شرکت‌های بزرگ در بالا رفتن غیر واقعی قیمت این کالای اساسی شده است.

برای اولین بار در قانون بودجه 1401، مجلس حکمی در خصوص شفافیت تسهیلات کلان و اشخاص مرتبط بانکی و انتشار عمومی آن تصویب کرد.